Polish Enterprise Fund VIII, fundusz private equity zarządzany przez Enterprise Investors (EI), obejmie 80% akcji Snap Outdoor – dystrybutora sprzętu górskiego i wspinaczkowego oraz właścicielem 8a – platformy e-commerce poświęconej aktywnej turystyce i sportom górskim, podał Fundusz. Transakcja, której wartość nie została ujawniona, wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Elżbieta i Piotr Czmochowie, założyciele spółki, pozostaną w gronie udziałowców oraz rozpoczną współpracę z zespołem EI, której celem będzie dalszy dynamiczny rozwój spółki, podano.
„Jesteśmy przekonani, że model biznesowy Snap Outdoor może być z powodzeniem replikowany w innych krajach regionu, w których często brakuje lidera działającego w tej niszy rynkowej. Dzięki doświadczeniu w sektorze wyspecjalizowanego handlu detalicznego online oraz świetnej logistyce, spółka może również stać się platformą do wejścia w inne segmenty niszowego e-commerce” – powiedział partner w EI, który odpowiada za inwestycje obszarze handlu detalicznego, w tym m.in. za Intersport ISI i Snap Outdoor, Michał Kędzia, cytowany w komunikacie.
W 2020 r. przychody Snap Outdoor wyniosły ponad 72 mln zł, natomiast w bieżącym roku przekroczą 100 mln zł.
Enterprise Investors jest jedną z największych firm private equity w Europie Środkowo-Wschodniej. Działa od 1990 r. i utworzyła dziewięć funduszy o łącznym kapitale przekraczającym 2,5 mld euro. Fundusze te zainwestowały 2 mld euro w 147 spółek działające w różnych sektorach gospodarki. Fundusze te zakończyły inwestycje w 135 spółkach, uzyskując przychody brutto w wysokości 4,2 mld euro.
Źródło: ISBnews