Ferro odnotowało 16,73 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2024 r. wobec 17,48 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 26,17 mln zł wobec 24,92 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 30,5 mln zł i był wyższy w ujęciu o 5% r/r.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 199,41 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 207,43 mln zł rok wcześniej.
W wynikach I kw. 2024, przy stabilnym w ujęciu kwartał do kwartału poziomie sprzedaży, widoczny był pozytywny wpływ niższych kosztów działalności, wynikający z efektywności stale prowadzonych w spółce działań optymalizacyjnych w połączeniu ze stabilizacją cen surowców i transportu, podano w komunikacie.
„Wyniki pierwszego kwartału br. określamy jako dobre, chociaż nasze ambicje w odniesieniu do poziomu sprzedaży są większe. Mieliśmy do czynienia z podobną sytuacją popytową, jak w końcówce 2023 roku, a dzięki naszej stałej pracy nad optymalizacją biznesu i relatywnie stabilnym kosztom surowców i transportu utrzymaliśmy dobre wskaźniki efektywności. Oczywiście, z uwagi na otoczenie geopolityczne w obszarze kosztowym trudno mówić o jakiejkolwiek stabilizacji w dłuższym horyzoncie czasowym – już na początku roku ceny surowców i frachtu zaczęły rosnąć, co zapewne nie pozostanie bez wpływu na nasze wyniki w kolejnych miesiącach” – powiedział prezes Wojciech Gątkiewicz, cytowany w komunikacie.
„Z drugiej strony, w związku m.in. z rosnącą liczbą rozpoczynanych budów, kontynuowaną ekspansją geograficzną w regionie i rozwojem sprzedaży źródeł ciepła na rynkach zagranicznych, liczymy na stopniowy wzrost popytu na nasze produkty w średnim i długim terminie. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie Klientów sukcesywnie wprowadzamy od oferty nowe produkty – w szczególności w obszarze techniki grzewczej. Warto podkreślić, że w niestabilnym otoczeniu Grupa FERRO zachowuje silną pozycję rynkową w regionie dzięki strategicznej dywersyfikacji geograficznej, a wahania sprzedaży w poszczególnych segmentach operacyjnych równoważą się wzajemnie. Nasza sytuacja finansowa jest bezpieczna i silna, co stanowi mocny fundament do dalszego zwiększania skali naszej działalności w miarę poprawy koniunktury w regionie. Dobre przygotowanie od strony operacyjnej i finansowej pozwala nam także na kontynuację realizacji polityki dywidendowej – dodał.
Wartość sprzedaży zagranicznej Grupy w I kw. 2024 przekroczyła 112 mln zł (udział ponad 56% w przychodach ogółem; widoczny negatywny wpływ przeliczenia walut lokalnych na zł). Przychody na rynku polskim wyniosły w omawianym okresie 87,3 mln zł. Sprzedaż Grupy w segmencie armatury sanitarnej sięgnęła w I kw. 2024 roku 99,0 mln zł i była na porównywalnym poziomie r/r/. Sprzedaż segmentu armatury instalacyjnej wyniosła 60,6 mln zł (wobec 70,3 mln zł rok wcześniej), a segmentu źródeł ciepła 36,9 mln zł (wobec 34,6 mln zł przed rokiem), podano także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2024 r. wyniósł 2,98 mln zł wobec 3,96 mln zł zysku rok wcześniej.
Ferro to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Ferro jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od 2010 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80. W 2023 r. miało 803,22 mln zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews