Gamedust odnotowało 36,46 mln zł jednostkowej straty netto w 2023 r. wobec 11,05 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 35,89 mln zł wobec 11,27 mln zł straty rok wcześniej.
Przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi, sięgnęły 3,38 mln zł w 2023 r. (wobec 1,95 mln zł rok wcześniej), w tym przychody netto ze sprzedaży produktów wyniosły 1,37 mln zł w 2023 r. (wobec 0,84 mln zł rok wcześniej).
„W 2023 roku spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży na poziomie 1 366,39 tys. zł, które były większe niż roku poprzednim. W raportowanym roku spółka zanotowała stratę wynoszącą 36 463,25 tys. zł. Należy przy tym zaznaczyć, że znaczący wpływ na wynik finansowy spółki ma amortyzacja wartości firmy w wysokości 10 433,01 tys. zł wykazywana w pozycji 'inne koszty operacyjne’, która jest następstwem procesu połączenia spółek Gamedust S.A. ze spółką Gamedust Sp. z o.o., które miało miejsce w I kw. 2022 roku oraz jednorazowa aktualizacja wartości firmy na poziomie 23 862,52 tys zł dokonana na dzień bilansowy, co łącznie obciążyło wynik spółki o 34 955,53 tys zł. Wyniki finansowe były niższe niż oczekiwania zarządu” – czytamy w sprawozdaniu zarządu do raportu rocznego.
„Niższe niż oczekiwane przychody ze sprzedaży produktów spółki były spowodowane w niewielkim stopniu przez opóźnienie wstępnie zakładanych przez zarząd dat premier, a przede wszystkim przez niesprzyjające warunki makroekonomiczne i okres dekoniunktury na rynku gier i IT, który dotknął dużą część podmiotów działających w sektorze na całym świecie” – czytamy dalej.
Pod względem przychodowym w 2023 roku spółka bazowała na sprzedaży już istniejących produktów (pierwsza część Yupitergrad oraz tytuły wydane przed 2020 rokiem) oraz nowej gry własnej Yupitergrad 2: The Lost Station i projektów wydawniczych, tj. Rooms of Realities i Sunrise GP oraz Best Forklift Operator na platformie Nintendo Switch, wymieniono.
Spółka wskazała też, że wraz z publikacją raportu rocznego 2023 postanowiła również o wyczyszczeniu bilansu.
„Ciążyła nam wartość firmy, wynikająca z procesu odwrotnego przejęcia. Dokonaliśmy też odpisów historycznych gier. Odcięliśmy przeszłość grubą kreską, dlatego też opublikowane wyniki roczne nie są porównywalne. Pomimo dekoniunktury na rynku gamingowym i IT, w 2023 roku znacznie zwiększyliśmy przychody ze sprzedaży gier, patrząc na dynamikę procentową, ale czujemy oczywiście olbrzymi niedosyt co do wartości nominalnych. Jest już dla nas jasne, że pomimo bardzo dobrych recenzji i wysoko ustawionych oczekiwań, nasz flagowy tytuł własny Yupitergrad 2 nie odniósł zakładanego sukcesu. Analizujemy przyczyny, aby wyciągnąć wnioski na przyszłość, w tym dla tworzonej gry pod roboczym tytułem Freedom Pilot. Tym bardziej atrakcyjny jest dla nas obecnie rynek tworzenia adaptacji VR istniejących tytułów, które już odniosły sukces komercyjny i są rozpoznawalne wśród graczy, jak Gas Station Simulator” – powiedział prezes Gamedust Paweł Flieger, cytowany w komunikacie.
Gamedust to producent gier w segmencie VR, który zadebiutował na NewConnect poprzez odwrotne przejęcie notowanego Inwestycje.pl.
Źródło: ISBnews