Woodpecker.co S.A., spółka technologiczna oferująca aplikację pełniącą rolę inteligentnego asystenta sprzedaży B2B, zbliża się do debiutu na NewConnect. Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych podjął uchwałę w sprawie wprowadzenia akcji serii A Woodpecker.co S.A. do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect. W czerwcu br. Woodpecker.co S.A. z sukcesem przeprowadził publiczną ofertę sprzedaży akcji o łącznej wartości 11 mln zł. W procesie wprowadzenia akcji do obrotu, w roli Autoryzowanego Doradcy, Spółkę wspiera INC S.A.
– Jesteśmy już na ostatniej prostej w drodze do giełdowego debiutu. To dla nas ważny krok, odzwierciedlający dynamiczny rozwój spółki i rozbudowę skali działalności. Konsekwentnie realizujemy strategię, której efekty widać w coraz lepszych wynikach finansowych. Czekamy na wyznaczenie pierwszego dnia notowań akcji na NewConnect. Serdecznie dziękuję za zaangażowanie w tym procesie zarówno całemu zespołowi Woodpecker, jak i naszym doradcom. – komentuje Mateusz Tarczyński, prezes zarządu Woodpecker.
Woodpecker.co S.A. oferuje oprogramowanie w modelu SaaS ułatwiające pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie relacji poprzez automatyzację czasochłonnych procesów związanych z komunikacją. Narzędzie znajduje zastosowanie m.in. w procesie aktywnej sprzedaży, pozyskiwania partnerów biznesowych i rekrutacji pracowników.
W I półroczu 2021 r. Woodpecker wypracował ponad 6,5 mln zł przychodów, co stanowi 33,8 proc. wzrost w porównaniu do wyniku za I półrocze 2020 roku. Jeszcze szybciej rosły zyski spółki – wynik EBITDA wyniósł blisko 1,5 mln zł, a zysk netto – ponad 1,0 mln zł i był ponad 3‑krotnie wyższy niż w porównywalnym okresie roku poprzedniego.
– Szybki wzrost zyskowności to jedna z korzyści działania w modelu SaaS, który pozwala generować nową sprzedaż przy niższych kosztach. Dzięki temu z każdej nowej sprzedaży realizujemy coraz lepsze wyniki. Nasz zysk po pierwszym półroczu już jest większy niż w całym ubiegłym roku. Co ważne, coraz więcej przychodów osiągamy ze sprzedaży zaawansowanych pakietów abonamentowych. Przekłada się to na dynamiczny wzrost ARPA1), który w II kwartale po raz pierwszy przekroczył 100 USD, a rok wcześniej był na poziomie 72 USD. – dodaje Mateusz Tarczyński.
Z aplikacji Woodpecker korzystają klienci z ponad 70 krajów, w tym prawie połowa to firmy z USA według danych na dzień 30 czerwca 2021 r. Rozwiązanie wyróżnia się łatwą implementacją, wysokim poziomem bezpieczeństwa i wskaźnikiem dostarczalności wiadomości. Możliwość integracji z kilkudziesięcioma popularnymi narzędziami tj.: Gmail, Zapier czy Pipedrive, pozwala odbiorcom aplikacji sprawniej przeprowadzić proces automatyzacji.
Skrócony rachunek Zysków i Strat oraz prognozy finansowe Woodpecker.co S.A. (w tys. PLN) 2)
2017 | 2018 | 2019 | 2020 | H1 2021 | 2021F | 2022F | 2023F | |
Sprzedaż | 2 636 | 5 353 | 7 832 | 10 032 | 6 518 | 13 556 | 19 583 | 26 798 |
Koszty operacyjne | 2 543 | 5 143 | 7 394 | 8 876 | 5 169 | 10 490 | 13 184 | 15 573 |
EBITDA | 93 | 247 | 502 | 1 159 | 1 470 | 3 361 | 7 351 | 13 332 |
Zysk netto | 65 | 173 | 345 | 852 | 1 045 | 2 464 | 5 135 | 9 019 |
Woodpecker.co S.A. planuje dalszą penetrację oraz zwiększanie swojego udziału w rynku poprzez realizację wdrożonej strategii rozwoju. Spółka zamierza także rozbudowywać swoje narzędzie o możliwość automatyzacji komunikacji prowadzonej za pośrednictwem kolejnych kanałów, tj. telefonicznie i poprzez social media. Planuje w ten sposób dotrzeć do nowych klientów z różnych branż.
- ARPA – average revenue per account – średni przychód w przeliczeniu na konto klienta
- Prognozowane dane za okres 2021– 2023 oraz założenia do nich zostały przedstawione w Dokumencie Informacyjnym sporządzonym na potrzeby wprowadzenia akcji serii A do obrotu na rynku NewConnect prowadzonym jako alternatywny system obrotu przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.. Wyniki osiągane przez Woodpecker.co S.A. w przyszłych okresach mogą być od nich różne od oczekiwanych, szczególnie w przypadku zmiany przyjętych założeń.
Woodpecker.co S.A. to spółka technologiczna dostarczająca oprogramowanie w modelu SaaS, które pomaga zwiększyć efektywność rozwoju biznesu poprzez inteligentną automatyzację procesów komunikacji biznesowej. Oprogramowanie wykorzystuje zaawansowane algorytmy, które pomagają zarządzać komunikacją i automatycznie wysyłają spersonalizowane komunikaty, wykrywają odpowiedzi i przypominają o kontakcie. Narzędzie Woodpecker znajduje swoje zastosowanie m.in. podczas aktywnej sprzedaży, pozyskiwania partnerów biznesowych, przypominaniu o sobie klientom, czy też rekrutacji pracowników. Rozwiązanie wyróżnia się łatwością implementacji, wysokim bezpieczeństwem oraz wysokim wskaźnikami dostarczalności. Woodpecker dostarcza rozwiązanie do ponad 70 krajów. Według danych na koniec I półrocza 2021 roku, blisko połowa klientów to firmy z USA.
Źródło: Spółka