Grupa CCC zakłada osiągnięcie 20% marży EBITDA w 2025 r. i w latach kolejnych do 2027 r. oraz w 2030 r., poinformował prezes CCC Dariusz Miłek. Ambicją na 2025 r. jest osiągniecie ponad 12 mld zł przychodów Grupy (wobec 10,5 mld zł w 2024 r), ponad 14 mld zł w 2026 r., w 2027 r. ponad 17 mld zł, a w 2023 r. ponad 25 mld zł. Zysk EBITDA według założeń ma wynieść 2,4 mld zł w 2025 r. (wobec 1,7 mld zł w 2024 r.), 2,8 mld zł w 2026 r., 3,4 mld zł w 2027 r. oraz 5 mld zł w 2030 r.
Celem jest także zwiększenie udziału marek licencyjnych oraz własnych w sprzedaży Grupy Modivo do 2027 r.
„W Grupie Modivo zakładamy dalszą poprawę rentowności poprzez wyższy udział marek licencyjnych i własnych, w 2025 r. będziemy wchodzić w tzw. segmentacje i chcemy dojść w 2027 r. do marży brutto marek licencyjnych do 60% w 2027 r., marży marek własnych do 55%, marek partnerskich 42%. […] Naszym celem jest 15% EBITDA w grupie Modivo. Jeśli chodzi o brand CCC, to zakładamy marże brutto marek licencyjnych 65%, marek własnych 63% w 2027 r., a marek partnerskich 50%” – powiedział Miłek podczas konferencji prasowej.
W 2024 r. Grupa CCC sprzedawała 12% marek licencyjnych, a 59% własnych, zaś celem jest, żeby docelowo było 55% własnych i 10% licencyjnych.
Prezes zapowiedział też, że Grupa CCC wprowadzi też nowy koncept sklepów e-obuwie.
„Model 52 sklepów e-obuwie przestaje zarabiać pieniądze, czyli wszystkie sklepy podlegają wymianie. To nie jest duży koszt, główny koszt to meble. Każda miejscowość powyżej 60-70 tys. mieszkańców będzie miała taki sklep w Polsce. Będzie nowy koncept salonów, a struktura to 60% obuwia, a 30% torebki i te sklepy będą zarabiać pieniądze. Wejdziemy w mniejsze miejscowości. Chcemy w tym roku zmienić te 52 sklepy i zrobić to do czerwca, w tym roku otworzyć 20 sklepów, a w w 2027 r. chcemy mieć 208 sklepów i dojść do 1 mld zł obrotów. Liczymy, że te sklepy detaliczne będą miały średnią powierzchnię 450 m2” – dodał prezes.
Zasygnalizował, że planowana jest też dywidenda za 2025 r. w wysokości nie mniej niż 25% zysku netto.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,44 mld zł w roku obrotowym 2023 r. (luty 2023 – styczeń 2024).
Źródło: ISBnews