Grupa eSky osiągnęła blisko 3,5 mld zł przychodów w 2023 roku, co oznacza wzrost o 19% r/r, podała platforma. W ubiegłym roku z usług Grupy eSky skorzystało 3,3 mln klientów, o 15% więcej niż w 2022. Z kolei łączna liczba rezerwacji zwiększyła się o 13% r/r – do 2,2 mln.
„Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii przekroczył pułap 3 mld zł w przychodach ze sprzedaży. I to od razu o blisko 0,5 mld zł. W 2023 roku Grupa eSky obsłużyła też więcej klientów i dokonanych przez nich rezerwacji, a w kategoriach sprzedaży najszybciej rozwinęła ofertę pakietów dynamicznych, bo aż o 71% względem 2022 r.” – czytamy w komunikacie.
„Wyniki te pokazują, że nieustannie pogłębiamy naszą penetrację na rynkach europejskich. Rosnące przychody to oprócz wzrostu sprzedaży efekt zarówno wyższych cen biletów lotniczych na rynku, jak i wprowadzenia oferty pakietów dynamicznych City Break i Wakacje. To właśnie ten produkt w najbliższych latach będzie motorem napędowym sprzedaży. Wymaga znacznie większego zaangażowania oraz innego podejścia niż loty, jednak widzimy w nim ogromny potencjał i jesteśmy zdania, że zmieni sposób, w jaki podróżują Polacy oraz mieszkańcy CEE” – powiedział prezes Grupy eSky Łukasz Habaj, cytowany w komunikacie.
W zeszłym roku Europa Zachodnia odpowiadała za 40% wszystkich przychodów firmy. Na następnym miejscu uplasował się region Europy Środkowo-Wschodnia z udziałem 34%, a tuż za nią Ameryka Łacińska – 17%. Z kolei sprzedaż w Ameryce Północnej (Stany Zjednoczone i Meksyk) wyniosła 8% w analizowanym okresie, podczas gdy na państwa Afryki i Azji przypadł ok. 1% przychodu uzyskanego w 2023 r., podano także.
„W swojej strategii na lata 2022-2027 spółka zakłada, że pozycję platformy podróży pierwszego wyboru w Europie zbuduje przede wszystkim na pakietach dynamicznych. Sprzedaż produktu, który łączy loty i hotele w jednej rezerwacji, a dodatkowo jest objęty Turystycznym Funduszem Gwarancyjnym (TFG) oraz gwarancją najniższej ceny – w Polsce i na innych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej – poszybowała o 71% względem 2022 r. W dużej mierze to klienci z regionu CEE najchętniej rezerwują podróże w opcji lot plus hotel, a ich sprzedaż w tym regionie zwiększyła się o 170 proc. r/r. W Ameryce Łacińskiej i Europie Zachodniej – największych rynkach zbytu dla Grupy eSky poza CEE – dynamika ta wyniosła odpowiednio 14% i 11% w skali roku” – czytamy dalej.
„Sukcesywnie zwiększamy udział oferty Lot+Hotel w przychodach Grupy, skupiając większość naszej uwagi na produktach City Break i Wakacje, które łączą w sobie elementy oferty tradycyjnych tour operatorów, jak i dają konsumentom nieograniczoną ofertę kierunków i miejsc noclegowych. Przewidujemy, że kolejne lata upłyną pod znakiem trzycyfrowego tempa rozwoju tego produktu. Z kolei do końca tego roku zamierzamy sprzedać ok. trzy razy więcej pakietów niż w 2023 r.” – podkreślił Habaj.
Wyniki lepsze od ubiegłorocznych osiągnęły także oferta lotnicza i usługi dodatkowe: w 2023 r. wolumeny sprzedaży biletów wzrosły o 20%, a produktów takich jak ubezpieczenia, odprawa online czy VIP assistance – o 2%, podano także.
Grupa eSky to traveltech z ofertą tworzącą kompleksowy one stop shop w kategorii podróży i wypoczynku. Obecnie eSky oferuje swoje usługi w ponad 50 krajach. W maju 2022 r. fundusz private equity MCI Capital oraz Grupa eSky sfinalizowali proces inwestycyjny opiewający na kwotę 157 mln zł za 55% udziałów w akcjonariacie eSky.
Źródło: ISBnews