Grupa Maspex, która w grudniu podpisała umowę i stanie się właścicielem marki Becherovka oraz zakładu produkcyjnego wraz z magazynem w Czechach, od maja planuje wprowadzić tę markę do oferty w Polsce, ale też na rynki eksportowe, powiedziała dyrektor ds. komunikacji i public affairs Dorota Liszka w wywiadzie dla ISBnews.
„Z Becherovki chcemy zrobić markę regionalną, z produkcją w jej mateczniku, czyli Karlovych Varach” – powiedziała Liszka w rozmowie z ISBnews.
„Po spełnieniu wszystkich zwyczajowych warunków – Becherovka będzie w naszej ofercie od maja tego roku. Jak informowaliśmy – umocni naszą pozycję w Czechach i na Słowacji – obecnie to numer 2 w segmencie likierów ziołowych w tych krajach. Będzie też w ofercie naszych oddziałów oraz chcemy rozpowszechnić ją na rynkach eksportowych. To co dla nas bardzo ważne – jest to marka z tradycjami, produkowana nieprzerwanie od 1807 r. Ma też duży potencjał – wpisuje się w rynkowe trendy m.in. zmiany profilu konsumpcji w kierunku napojów o niższej zawartości alkoholu, eksperymentowania ze smakami oraz premiumizacji – wybierania przez konsumentów produktów wysokiej jakości” – dodała.
Pytana ile Maspex zapłaci za przejęcie zaznaczyła, że Grupa nie podaje takich danych.
„Mogę tylko powiedzieć, że przejęcie jest sfinansowane w tradycyjny sposób, czyli ze środków własnych i kredytu” – wskazała.
Poinformowała też, że na razie nie będą potrzebne dodatkowe inwestycje w zakład w Karlovych Varach.
„Z pewnością dalej będziemy dbać o inwestycję w markę – zarówno myśląc o samym produkcie, jak i o działaniach wspierających sprzedaż. Zakład produkcyjny w Karlovych Varach jest nowy i w obecnej chwili nie potrzebuje dodatkowych inwestycji. Możliwe, że w przyszłości będziemy zwiększać zaplecze magazynowe i rozbudowywać strefę logistyczną. Przejmujemy wyłącznie zakład produkcyjny bez systemów, tak że naszym pierwszym krokiem będzie konfiguracja wewnętrznych procesów, zwłaszcza informatycznych. Nasz główny priorytet to integracja oraz utrzymanie sprzedaży, poprzez sprawne włączenie oferty Becherovki do naszej oferty” – powiedziała Liszka.
W grudniu ub.r. Grupa Maspex podała, że podpisała umowę z Pernod Ricard, w wyniku której polska spółka stanie się właścicielem marki Becherovka oraz zakładu produkcyjnego wraz z magazynem w Karlovych Varach w Czechach. To 21. przejęcie firmy z Wadowic, w tym 12. za granicą. Na terenie Czech Grupa posiada zakład produkcyjny w miejscowości Veselí nad Lužnicí, a Maspex Czech i Slovakia, czyli Oddziały Grupy Maspex zostały założone w 1998 roku. Działalność obejmuje produkcję i sprzedaż soków, nektarów, napojów owocowych, lemoniad i napojów energetyzujących.
Grupa Maspex jest największą polską prywatną firmą w branży spożywczej oraz jedną z największych w Europie Środowo-Wschodniej. Spółka posiada w swoim portfolio prawie 70 marek, a jej produkty są obecne w ponad 70 krajach na całym świecie. Przychody ze sprzedaży Maspeksu w 2022 roku wyniosły ponad 14 mld zł.
Jest liderem na rynku soków, nektarów i napojów w Polsce, Rumunii, w Czechach i na Słowacji, oraz ich czołowym producentem na Węgrzech, w Bułgarii i na Litwie i Łotwie. Jest czołowym graczem na rynku wody w Rumunii, liderem na rynku makaronów, dżemów, i sosów oraz wiodącym producentem w segmencie keczupów, dań gotowych i przetworów warzywnych w Polsce, wiodącym producentem produktów instant w Europie Środkowo-Wschodniej, liderem na rynku wódki i największym importerem zagranicznych alkoholi w Polsce.
Źródło: ISBnews