Grupa PPF nabyła kolejne udziały InPostu, zwiększając swoje zaangażowanie w spółkę do ok. 28,75%, podała PPF.
„Grupa PPF zwiększyła swoje udziały w InPost, nabywając dodatkowe udziały w ogólnoeuropejskiej firmie dystrybucyjnej e-commerce od Advent International. Wcześniej PPF nabyła 5% udziałów w InPost od Advent na podstawie umowy opcji z dnia 25 maja 2023 roku. Dzisiejsze ogłoszenie o zakupie 10% stanowi realizację drugiej opcji kupna, która zastąpiła poprzednią umowę z dnia 7 grudnia 2023 roku. Dzięki temu, łączny udział Grupy w InPost wynosi około 28,75% jej pozostającego w obrocie kapitału zakładowego” – czytamy w komunikacie.
Równolegle, PPF i Claure Group uzgodniły, że firma inwestycyjna Marcelo Claure’a kupi od PPF 3% udziałów w InPost.
„Jesteśmy dumni, że możemy zwiększyć nasze udziały w InPost, ponieważ jest to lider w dostarczaniu zrównoważonych rozwiązań dla e-commerce w zakresie kluczowych dostaw paczek do odbiorców końcowych w całej Europie. Cieszę się, że Marcelo Claure, doświadczony inwestor technologiczny, został udziałowcem InPost” – powiedział CIO w PPF Group Didier Stoessel, cytowany w komunikacie.
Grupa PPF działa w 25 krajach, inwestując w usługi finansowe, telekomunikację, media, e-commerce i inne sektory, w tym nieruchomości, biotechnologię i transport. Zasięg geograficzny Grupy PPF obejmuje Europę, Amerykę Północną, Azję i Afrykę. Grupa posiada aktywa o wartości 43,5 mld euro i zatrudnia 52 000 osób na całym świecie (30 czerwca 2023 r.).
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews