Grupa WP odnotowała 70,15 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2023 r. wobec 48,93 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 109,6 mln zł wobec 66,41 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA (wg MSSF 16) sięgnął 146,27 mln zł wobec 89,31 mln zł zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA (wg MSSF 16) – odpowiednio: 149,83 mln zł wobec 95,83 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 405,3 mln zł w III kw. 2023 r. wobec 270,9 mln zł rok wcześniej.
„Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Wirtualnej Polski Holding S.A. w trzecim kwartale 2023 roku wyniosły ponad 405 mln zł. To oznacza wzrost o niemal 50% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Największy wpływ na wyniki miał niemal trzykrotny wzrost zysków w obszarze turystyki” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Przychody ze sprzedaży w segmencie media wzrosły o 21% r/r do 165 mln zł, w segmencie turystyka – o 144% do 186 mln zł.
„Zamknięty właśnie kwartał był świętem turystyki w Wirtualnej Polsce. Pierwszy raz w historii przychody tego segmentu były wyższe od tych w segmencie mediowym. Chcemy, aby nasz rozwijający się za granicą biznes turystyczny był kołem zamachowym dla zagranicznej działalności reklamowej. Zakończyliśmy etap prac nad produktem, który umożliwia nam wspieranie polskich firm w ich ekspansji. Od 2 lat, gdy broker reklamowy o nazwie WPartner wyszedł poza Polskę, konsekwentnie budujemy naszą obecność w Czechach, Słowacji, Rumunii i Bułgarii. Zapraszamy polskie firmy z zagranicznymi ambicjami do współpracy już dzisiaj, a w przyszłym roku zamierzamy rozbudować biuro sprzedaży reklamy dla klientów zagranicznych” – skomentował prezes Jacek Świderski, cytowany w komunikacie.
WPartner to platforma SSP (Supply-Side Platform), która pozwala innym wydawcom na skuteczną monetyzację ich powierzchni reklamowych dzięki unikatowej, autorskiej technologii WP opartej o model programmatic. Rozwiązanie umożliwia wydawcom wybór optymalnej oferty w czasie rzeczywistym, bez konieczności integracji systemów z wieloma podmiotami zewnętrznymi. Sieć obsługuje obecnie ponad 23 mld zapytań reklamowych miesięcznie, w tym z krajów Europy Środkowo-Wschodniej, wskazano w materiale.
W I-III kw. 2023 r. spółka miała 116,43 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 138,16 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1075,31 mln zł w porównaniu z 750,67 mln zł rok wcześniej.
Zysk EBITDA (wg MSSF 16) w I-III kw. br. sięgnął 318,64 mln zł wobec 243,96 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA (wg MSSF 16) – odpowiednio: 326,02 mln zł wobec 261,2 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2023 r. wyniósł 47,42 mln zł wobec 77,37 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową i subskrypcyjną oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu Wirtualna Polska, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne oraz oferuje produkty subskrypcyjne w internecie (Audioteka, Pilot WP). W usługach e-commerce Grupa działa głównie w branży turystycznej (m.in. Wakacje.pl, Grupa Szallas, Nocowanie.pl) i finansowej (Superauto.pl i Totalmoney.pl). Od 2015 r. Wirtualna Polska Holding jest notowana na GPW; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews