Grupa LPP podtrzymała plan osiągnięcia przychodów w roku obrotowym 2024 w przedziale 20-21 mld zł oraz marży brutto na sprzedaży w granicach 52-53%, podała spółka. Przychody offline mają wzrosnąć o 25% r/r, a online – dwucyfrowo.
„Wzrost sprzedaży celem na 2024 rok
* Przychody Grupy 20-21 mld zł
* Marża brutto na sprzedaży 52-53%.
* SG&A/ Sprzedaż poniżej 40% – utrzymanie efektywności kosztowej.
* Przychody offline – wzrost dzięki rozwojowi powierzchni +25% r/r i pozytywnym LFL.
* Przychody online – dwucyfrowy wzrost r/r.
* Capex 1,5 mld zł, z tego 1,2 mld zł na sklepy.
* Bezpieczny poziom zadłużenia (brak planów rolowania obligacji)” – czytamy w prezentacji wynikowej.
W I połowie roku obrotowego 2024 (luty-lipiec 2024) spółka miała 720 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 548 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 9 311 mln zł w porównaniu z 8 215 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1 813 mln zł wobec 1 494 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Sieć sprzedaży stacjonarnej liczy 2 492 sklepy o łącznej powierzchni 2 165 tys. m2 w 29 krajach. Online Grupa LPP jest obecna na 34 rynkach.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2023 (luty 2023 – styczeń 2024) spółka miała 17,4 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews