M Food odnotowało 0,16 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2024 r. wobec 1,09 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 0,19 mln zł wobec 0,66 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 28,89 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 46,28 mln zł rok wcześniej.
„W I kwartale 2024 roku przychody ze sprzedaży wyniosły ok. 28 889 tys. zł i były niższe o 37,6% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Niższe przychody ze sprzedaży osiągnięte w I kwartale 2024 roku w porównaniu do I kwartału 2023 roku wynikały ze spadku cen zakupu i sprzedaży miodu o ponad 42,4%, które po wzroście po wybuchu konfliktu zbrojnego w Ukrainie zaczęły spadać i stabilizować się na wcześniejszych poziomach” – czytamy w raporcie.
Spółka funkcjonuje na rynku Unii Europejskiej, koncentrując swoją działalność w handlu hurtowym miodem. Osłabienie koniunktury branży mocno wpłynęło w I kwartale 2024 roku na działalność spółki, dodano.
„Pierwszy kwartał 2024 charakteryzował się względną stabilnością kursu EUR wobec USD. W rezultacie miał pozytywny wpływ na wyniki finansowe Grupy” – czytamy dalej.
Spółka liczy na poprawę koniunktury i znaczącą wyższą sprzedaż w IV kw. br., natomiast spodziewa się „w najbliższym kwartale lekkiego wzrostu popytu na zakup miodu. Jednak wzrost ten będzie słabszy niż w ostatnich latach”.
„W kolejnych kwartałach spółka spodziewa się dalszej stabilizacji cen zakupu i sprzedaży wraz z lekkim wzrostem cen. Jednak trwanie konfliktu zbrojnego w Ukrainie może przynieść trudny do określenia wpływ na ukształtowanie ceny miodu nie tylko w Europie ale i na całym świecie. Ukraina jest największym eksporterem miodu europejskiego do krajów Unii Europejskiej. Drugim czynnikiem znacząco wpływającym na ceny miodu jest popyt rynkowy. Spółka przewiduje, że w najbliższych kwartałach wzrośnie nieznacznie. Dopiero czwarty kwartał roku powinien przynieść znaczący wzrost” – napisano w raporcie.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2024 r. wyniosła 15 tys. zł wobec 0,2 mln zł straty rok wcześniej.
M Food to polska spółka holdingowa, jeden z czołowych graczy na rynku obrotu miodem i produktami pszczelimi w Europie oraz największy w Europie Środkowo-Wschodniej gracz w tym sektorze. Jest obecna na czterech kontynentach. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect w 2011 r.
Źródło: ISBnews