Mercator Medical miał ok. 5 mln zł skonsolidowanej straty netto w II kw. br. wobec 113,8 mln zł zysku netto w II kw. 2021 r. oraz 7,6 mln zł zysku netto w I kw. 2022 r., podała spółka, powołując się na wstępne dane.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 146 mln zł, wobec 535,7 mln zł w II kw. 2021 r. oraz 136,8 mln zł w I kw. 2022 r. Skonsolidowany wynik EBITDA to ok. -12,2 mln zł, wobec 118,4 mln zł w II kw. 2021 r. oraz 16,6 mln zł w I kw. 2022 r., czytamy w komunikacie.
„Kolejny kwartał mierzyliśmy się z dużą podażą rękawic na rynku globalnym i presją kosztową. Niestety, wstępne szacunki wskazują, iż nie udało nam się wypracować dodatnich wyników finansowych pomimo wzrostu sprzedaży. Nie widzimy również pozytywnego wpływu na sytuację rynkową ze strony kolejnej fali koronawirusa i konsekwentnej realizacji strategii zero-COVID w Chinach z licznymi lockdownami” – skomentował członek zarządu ds. finansowych Michał Romański, cytowany w komunikacie.
Grupa Mercator Medical, pomimo prowadzonych inwestycji, posiadała na koniec czerwca br. 417,7 mln zł gotówki i innych aktywów finansowych, podano także.
Finalne wyniki finansowe II kw. znajdą się w raporcie okresowym za pierwsze półrocze 2022 roku, którego publikacja zaplanowana jest na 15 września br.
Grupa Mercator Medical podaje, że jest liderem w Polsce oraz jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych. Należy do niej zakład produkcyjny w Tajlandii. Grupa działa globalnie w ponad 50 krajach. W 2013 r. spółka zadebiutowała na GPW. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,73 mld zł w 2021 r.
Źródło: ISBnews