Mex Polska odnotował 1,81 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 2,2 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 2,95 mln zł wobec 3,28 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 30,47 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 28,76 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 2,82 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 3,69 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 79,57 mln zł w porównaniu z 73,36 mln zł rok wcześniej. EBITDA była na poziomie +13 mln zł (wzrost o 5%).
„Zysk netto [ogółem] liczył 3,4 mln zł, jednak na jego wysokość wpływ miało zastosowanie standardu MSSF16, który wpłynął na strukturę kosztów oraz aktywa i zobowiązania z umów najmu. Bez uwzględnienia tego czynnika wynik netto osiągnąłby stabilny poziom 4,1 mln zł vs 4,3 mln zł z analogicznego okresu roku ubiegłego” – dodano w komunikacie poświęconym wynikom.
„Jak już kilkakrotnie podkreślałem, MSSF16 ma szczególne znaczenie w naszej branży, gdyż najem lokali stanowi kluczowy element działalności gastronomocznej. Gdybyśmy pominęli ten czynnik, raportowany okres zakończyłby się jedynie nieznacznym spadkiem wyniku netto, który jest efektem konsekwentnej rozbudowy naszego portfolio. Otwarcie nowych lokali w naturalny sposób wiąże się z początkowym obciążeniem finansowym, zanim dany lokal osiągnie oczekiwaną rentowność. Niemniej jednak nie zamierzamy zwalniać tempa i będziemy kontynuować nasze plany, mając na celu dalszy wzrost przychodów oraz umocnienie pozycji lidera na rynku. Środki na kolejne otwarcia lokali mamy zapewnione. Kapitał własny na koniec września wynosił ponad 17 mln zł. Dzięki solidnej podstawie finansowej możemy bez obaw inwestować w nowe lokale i optymalizować rozpoczęte procesy, co ma wpływ na naszą konkurencyjność i wychodzenie naprzeciw rosnącym wymaganiom klientów” – skomentował dyrektor finansowy Dariusz Kowalik, cytowany w materiale.
W III kwartale br. Grupa Mex Polska otworzyła dwa nowe lokale na terenie Małopolski. W połowie sierpnia prestiżową lokalizację krakowskiego Pasażu Bielaka wzbogaciły nowoczesne koncepty Chicas&Gorillas oraz pierwszy lokal spod nowego szyldu Spoko Taco. Kilka tygodni później, w październiku, otwarte zostały kolejne trzy lokale Grupy. Pijalnia Wódki i Piwa oraz Chicas&Gorillas wróciły do Katowic, a w Krakowie, tuż obok Pasażu Bielaka, przy Rynku Głównym 9, zadebiutował najnowszy lokal marki Pankejk. Obecnie Grupa zarządza 52 dochodowymi lokalami gastronomicznymi, a liczba ta już na przełomie roku ma wzrosnąć o kolejne dwa otwarcia – Pizzanova w Krakowie oraz Chicas&Gorillas w Warszawie, wymieniono.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2024 r. wyniósł 4,14 mln zł wobec 3,15 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Mex Polska zarządza lokalami gastronomicznymi, rozwija marki: The Mexican, Prosty Temat, Pankejk, Pijalnia Wódki i Piwa, Chicas & Gorillas oraz Spoko Taco. Od 2012 roku spółka jest notowana na głównym rynku GPW.
Źródło: ISBnews