Mex Polska odnotował 2,43 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2024 r. wobec 3,85 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 5,62 mln zł wobec 6,27 mln zł zysku rok wcześniej.
„Zysk na działalności operacyjnej EBIT utrzymał stabilny poziom 5,6 mln zł, a skonsolidowany zysk netto przekroczył 3 mln zł. Na jego wysokość wpływ miało jednak zastosowanie standardu MSSF16, który wyraźnie wpłynął na strukturę kosztów oraz aktywa. Bez uwzględnienia tego czynnika skonsolidowany zysk netto osiągnąłby prawie 4 mln zł, w porównaniu do 4,2 mln zł w poprzednim roku, a zysk EBIT zostałby na stabilnym poziomie 4,5 mln zł” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Zysk EBITDA sięgnął 16,17 mln zł wobec 14,99 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 106,92 mln zł wobec 95,42 mln zł rok wcześniej.
„Wypracowane wyniki są zgodne z prognozami i potwierdzają skuteczność naszej strategii, opartej na ekspansji kluczowych konceptów oraz optymalizacji operacyjnej. Dzięki stabilnej podstawie finansowej inwestujemy w atrakcyjne lokalizacje i doskonalimy procesy. Takie podejście pozwala nam osiągać co roku kilkunastoprocentowy wzrost przychodów, umacniać konkurencyjność oraz dostosowywać ofertę do zmieniających się trendów na rynku. Dzięki temu skutecznie wyprzedzamy konkurencję, co zapewnia stabilny rozwój grupy i tworzy wartość dla naszych akcjonariuszy” – skomentował członek zarządu i dyrektor finansowy Dariusz Kowalik, cytowany w komunikacie.
Na skonsolidowane wyniki wpływ miało siedem otwarć własnych (z dziewięciu ogółem) w roku 2024, w miastach tj.: Katowice, Kraków, czy Wrocław.
„Koszty związane z otwarciami tych lokali spowodowały straty w okresie „ścieżki dojścia” do progu rentowności poszczególnych lokali na łączną kwotę 1,6 mln zł. Dla porównania, w 2023 roku, otworzyliśmy jedynie dwa własne lokale, których straty w okresie ścieżki dojścia wyniosły 0,3 mln zł” – dodał CFO.
„Z początkiem 2025 roku uruchomiono kolejne lokale: Chicas&Gorillas w Warszawie oraz Pizzanova w Krakowie. Wprowadzono także usługę delivery dla wszystkich marek restauracyjnych, co ma przyczynić się do wzrostu zysku netto grupy o co najmniej 1 mln zł już w 2025 r.” – czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto wyniósł 3,53 mln zł w 2024 r. wobec 2,22 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Mex Polska zarządza lokalami gastronomicznymi kilku marek. Od 2012 r. spółka jest notowana na głównym rynku GPW.
Źródło: ISBnews