Monnari Trade odnotowało 10,91 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2022 r. wobec 0,69 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 10,11 mln zł wobec 1,13 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 66,16 mln zł w III kw. 2022 r. wobec 56,13 mln zł rok wcześniej.
„Do najważniejszych dokonań w grupie kapitałowej Monnari Trade S.A., które miały miejsce w III kwartale 2022 r. należą:
• Wzrost przychodów o 17,9%;
• Wzrost marży brutto na sprzedaży o 2,33 pkt proc.;
• Wygenerowanie zysku na poziomie operacyjnym oraz netto, w porównaniu do straty operacyjnej oraz niewielkiego zysku w III kwartale ubiegłego roku” – czytamy w raporcie.
„Marża brutto na sprzedaży wyniosła 54,03% w porównaniu do 51,7% w analogicznym okresie. Od początku roku do końca III kwartału wskaźnik ten wzrósł o ok. 4 pkt proc. do poziomu 56,7%” – czytamy dalej.
W I-III kw. 2022 r. spółka miała 56,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 4,34 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 194,92 mln zł w porównaniu z 147,87 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2022 r. wyniósł 11,27 mln zł wobec 6,12 mln zł straty rok wcześniej.
Powierzchnia handlowa dla marki Monnari i Femestage na koniec III kwartału 2022 r. wzrosła w relacji do ubiegłego roku i wynosiła 227 salonów o pow. 47,5 tys. m2 (2021 r. 43,7 tys. m2).
Na dzień 30 września 2022:
– marka Monnari posiadała 178 salonów o pow. 39,3 tys. m2,
– salony w sieci franczyzowej marki Monnari 23 salony o pow. 4 tys. m2,
– pod marką Femestage działało 26 salonów o pow. 4,3 tys. m2.
Na dzień przekazania raportu łączna powierzchnia dla obu marek wynosi 49,9 tys. m2 (240 salonów), przy czym dla:
– marki Monnari jest to 41 tys. m2 (187 salonów),
– salony w sieci franczyzowej marki Monnari 4,2 tys. m2 (24 salony),
– marki Femestage 4,7 tys. m2 (29 salonów), wymieniono w raporcie.
Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 232 mln zł w 2021 r.
Źródło: ISBnews