Pamapol odnotował 10,69 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2023 r. wobec 33,51 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 27,54 mln zł wobec 62,75 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 50,3 mln zł wobec 83,3 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 992,13 mln zł w 2023 r. wobec 1 115,37 mln zł rok wcześniej.
„Najważniejsze zidentyfikowane czynniki, które przyczyniły się do spadku wyników finansowych w stosunku do roku 2022 są następujące:
– spadek popytu konsumenckiego na produkty grupy z długim terminem przydatności do spożycia,
– podwyżki cen środków produkcji obejmujących surowce, opakowania i energię,
– wysoki poziom inflacji i zaostrzenie polityki pieniężnej ograniczające znacząco popyt konsumencki oraz wpływające na poziom kursów walutowych i stóp procentowych,
– wzrost kosztów finansowania zewnętrznego oraz płacy minimalnej,
– wzrost kosztów produkcji i opóźnienia w korygowaniu cen sprzedaży do największych odbiorców, którymi są sieci handlowe, wynikające z przedłużających się negocjacji z tymi odbiorcami i ich silnej pozycji rynkowej” – napisał prezes Paweł Szataniak w liście do akcjonariuszy.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2023 r. wyniósł 0,16 mln zł wobec 5,14 mln zł zysku rok wcześniej.
Pamapol jest wiceliderem dań gotowych w Polsce. Oferta firmy obejmuje produkty w kategorii dań gotowych, a także konserw mięsnych, pasztetów, zup gotowych oraz warzyw konserwowych. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r. Miała 744,44 skonsolidowanych przychodów w 2022 r.
Źródło: ISBnews