PCF Group odnotowało 32,52 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2024 r. wobec 8,88 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 39,8 mln zł wobec 7,39 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 19,43 mln zł w II kw. 2024 r. wobec 33,75 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2024 r. spółka miała 33,24 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 13,44 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 76,31 mln zł w porównaniu z 68,67 mln zł rok wcześniej. Strata EBITDA sięgnęła 11,27 mln zł wobec 0,58 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. Skorygowana strata EBITDA sięgnęła 11,27 mln zł wobec 3,97 mln zł zysku rok wcześniej.
„Przychody ze sprzedaży w okresie 6 miesięcy zakończonym 30.06.2024 r. i 30.06.2023 r. wynosiły odpowiednio 76,3 mln zł i 68,7 mln zł. Wzrost o 11% wynikał przed wszystkim z:
– ujęcia przychodów w związku z premierą gry Bulletstorm VR, która była realizowana w ramach modelu produkcji i wydawnictwa gier własnych,
– rozpoznania przychodów związanych z projektem Maverick, realizowanym na bazie umowy produkcyjno-wydawniczej z dnia 13.06.2023 r. zawartej z Microsoft Corporation, przy jednoczesnym
– spadku przychodów z tytułu realizacji projektu Gemini, realizowanego na zlecenie wydawcy Square Enix Limited, m.in. ze względu na podpisanie w styczniu 2024 r. nowej umowy wykonawczej, której efektem było znaczące obniżenie marży uzyskiwanej przez spółkę” – czytamy w raporcie.
Koszty sprzedanych usług obejmują przede wszystkim koszty zespołu deweloperskiego w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Kanadzie oraz koszty podwykonawców w ramach usług outsource’u. Koszty sprzedanych usług w okresie 6 miesięcy zakończonym 30.06.2024 r. i 30.06.2023 r. wynosiły odpowiednio 71,2 mln zł i 43,7 mln zł. Wzrost o 63% spowodowany był przede wszystkim wzrostem poziomu kosztów związanych z realizacją projektu Maverick i produkcją gry Bulletstorm VR, podano także.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2024 r. wyniosła 31,47 mln zł wobec 2,59 mln zł straty rok wcześniej.
PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter. Grupa prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Źródło: ISBnews