PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) przeprowadziły kolejne etapy procesu przejęcia spółki Cargotor z Grupy PKP Cargo w restrukturyzacji, podały PKP PLK.
„Przejęcie 100% akcji spółki Cargotor przez Polskie Linie Kolejowe SA coraz bliżej. PLK SA zakończyła badania terenowe w Małaszewiczach. Wcześniej spółka uzgodniła z PKP Cargo SA w restrukturyzacji rodzaj dokumentacji, na podstawie której będzie można przejąć nieruchomość” – czytamy w komunikacie.
Równolegle toczą się rozmowy z PKP SA w sprawie podziału działek gruntu, na którym działa obecnie Cargotor. Prace związane z przejęciem Cargotoru toczą się na podstawie harmonogramu ustalonego przez PLK oraz PKP Cargo w restrukturyzacji, podano także.
„Ponadto PLK SA otrzymała zgodę UOKiK na przedłużenie obowiązywania decyzji dotyczącej koncentracji. Wyniki badań due diligence stały się podstawą do analizy kilku różnych scenariuszy przeprowadzenia transakcji oraz wariantów zarządzania i integracji przejętej infrastruktury z infrastrukturą znajdującą się w zarządzie PLK SA. Procedowane są strategie cennikowa i sprzedażowa. Wszystko po to, aby niezwłocznie zakończyć proces przejęcia spółki odpowiedzialnej za zarządzenie terminalem w Małaszewiczach, w zgodzie z celem postawionym przez resort infrastruktury” – podkreślono.
W czerwcu ubiegłego roku PKP PLK i PKP Cargo zawarły nowy list intencyjny, następnie aneksowany, z terminem realizacji transakcji do końca lipca 2025 r. Poprzedni wygasł w grudniu 2023 r. Na przełomie 2024 i 2025 roku obie spółki zaktualizowały badania due diligence oraz wycenę z 2023 r.
PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.
PKP Polskie Linie Kolejowe są zarządcą narodowej sieci kolejowej. Są odpowiedzialne za układanie rozkładu jazdy dla pociągów pasażerskich, towarowych oraz specjalnych, który powstaje na zamówienie przewoźników.
Źródło: ISBnews