Pointpack odnotował 0,63 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2024 r. wobec 0,21 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 1,05 mln zł wobec 0,59 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1,75 mln zł wobec 1,04 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 30,56 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 17,37 mln zł rok wcześniej.
„W pierwszym kwartale 2024 roku emitent uzyskał skonsolidowane przychody ze sprzedaży w kwocie 30 556 tys. zł, notując ich wzrost o 76% w porównaniu do I kwartału 2023 r., z czego 63 pkt proc. wynika ze wzrostu sprzedaży w segmencie PUDO, a pozostały wzrost związany jest z realizacją kontraktu z Pocztą Polską S.A.” – czytamy w raporcie.
Na wyniki pierwszego kwartału najistotniejszy pozytywny wpływ miały dobre wyniki w segmencie PUDO, oparte na rosnącym wolumenie przesyłek.
„Dzięki dotychczasowej realizacji kontraktu dla Poczty Polskiej S.A. udało się ograniczyć negatywny wpływ kontraktu na bieżące wyniki, które ciągle pozostają obciążone przez koszty operacyjne związane z koniecznością utrzymywania ogólnokrajowej struktury serwisowej, jak i koszty finansowe. Spółka oczekuje, że do końca drugiego kwartału 2024 r. realizacja kontraktu osiągnie rentowność i od trzeciego kwartału będzie pozytywnie wpływać na wyniki Grupy” – czytamy dalej.
W I kwartale 2024 r. wolumen obsługiwanych przesyłek osiągnął poziom 13 mln i wzrósł o 71,5% r/r oraz spadł o 0,5% w stosunku do IV kwartału 2023 r., podano także.
W I kwartale 2024 r. spółka kontynuowała prace nad rozwojem systemów informatycznych, jak również prace w ramach pilotażu automatów kurierskich w sieci Pointpack, wskazano również w materiale.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2024 r. wyniósł 1,76 mln zł wobec 1,85 mln zł zysku rok wcześniej.
Pointpack oferuje rozwiązania IT i usługi serwisowe dla branży handlowej oraz kurierskiej w obszarze infrastruktury pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskiej. Dostarcza firmom kurierskim dostęp do dużej liczby punktów nadawczo-odbiorczych poprzez integrację z sieciami handlowymi, wykorzystującymi systemy kasowe, kasy fiskalne oraz terminale płatnicze. Spółka integruje też producentów urządzeń nadawczo-odbiorczych. Od 2018 r. jest notowana na rynku NewConnect.
Źródło: ISBnews