Grupa Muszkieterów wypracowała obroty na poziomie 4,6 mld zł w I połowie 2022 r., podała spółka. Oznacza to wzrost o ponad 500 mln zł (12%) r/r. W podziale na sieci obroty Intermarché wraz ze stacjami paliw wyniosły ponad 2,86 mld zł, ze wzrostem like-for-like wynoszącym ponad 12% dla samych supermarketów Intermarché, natomiast sieć supermarketów typu „dom i ogród” Bricomarché wypracowała ponad 1,78 mld zł obrotów.
„Dzięki wytężonej pracy niezależnych polskich przedsiębiorców, zrzeszonych w Grupie Muszkieterów, jak również wszystkich pracowników centrali ponownie osiągamy solidne wyniki. Mimo wymagającej sytuacji rynkowej zaangażowanie właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché oraz zatrudnianych przez nich pracowników jest kluczowym czynnikiem sukcesu i pozwala nam wygrywać walkę o klienta” – powiedział dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce Marc Dherment, cytowany w komunikacie.
Obroty sieci spożywczej Intermarché wraz z przymarketowymi stacjami paliw po pierwszym półroczu kształtowały się na poziomie ponad 2,86 mld zł. Sieć prowadzi intensywne działania związane z remodelingiem w sklepach, czyli wdrażaniem konceptu Power. Jego wyróżnikiem i jednym z filarów jest szerokość oferty produktów świeżych. W koncepcie działa blisko 20 placówek, a kolejne przekonceptowania są stopniowo realizowane we wszystkich częściach kraju. Intermarché planuje, aby w perspektywie kolejnych 4 lat około 80% całego portfela sklepów działało w koncepcie Power, wskazano także.
Obroty marketów spod szyldu Bricomarché wyniosły ponad 1,78 mld zł po pierwszych sześciu miesiącach roku, co oznacza wzrost o ponad 8,5%. W pierwszym półroczu otwarto 3 placówki, a na drugą połowę roku planowane są kolejne otwarcia, w tym pierwsze otwarcia pod szyldem Bricomarché niezależnych sklepów działających dotychczas jako biznesy rodzinne polskich przedsiębiorców. Uruchomione zostaną również kolejne sklepy partnerskie.
Wśród priorytetów Grupy Muszkieterów na najbliższe miesiące są: przyspieszenie ekspansji obu szyldów, dalsza modernizacja obiektów według nowego konceptu, inwestycje w obszarach e-commerce oraz IT, a także stałe ulepszanie już dostępnych narzędzi i prace nad nowymi rozwiązaniami, podkreślono.
„Jesteśmy świadomi wyzwań, które czekają nas w drugiej połowie roku w każdym segmencie rynku, na którym operujemy. Trudna sytuacja w branży budowlanej, spowodowana m.in. znacznym wzrostem kosztów materiałów, utrudnienia w łańcuchu dostaw, silna presja inflacyjna negatywnie wpływająca na konsumpcję i w końcu sytuacja na rynku paliw – te czynniki będą oddziaływać na nasz biznes. Jednak jesteśmy przekonani, że dzięki na bieżąco podejmowanym działaniom, w tym jeszcze lepszemu pozycjonowaniu cen, będziemy w stanie bronić siły nabywczej naszych konsumentów, jednocześnie dalej rosnąc w siłę” – dodał Dherment.
Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.
Źródło: ISBnews