Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w marcu 2020 r. przez grupę VRG wyniosły ok. 42,5 mln zł i były niższe o ok. 42,4% w skali roku, podała spółka. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń – marzec 2020 r. wyniosła ok. 197,2 mln zł i była niższa o ok. 8% licząc rok do roku.
„Spółka informuje jednocześnie, że przychody ze sprzedaży detalicznej osiągnięte w marcu 2020 roku przez grupę kapitałową spółki w poszczególnych segmentach działalności operacyjnej przedstawiały się następująco:
a) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler, Bytom) – wyniosły około 25 mln zł i były niższe od przychodów osiągniętych w marcu 2019 roku o około 45%.
W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń – marzec 2020 roku w tym segmencie wyniosła około 117,3 mln zł i była niższa o około 11,3% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.
b) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) – wyniosły około 15,5 mln zł i były niższe od przychodów osiągniętych w marcu 2019 roku o około 35,4%.
W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń – marzec 2020 roku w tym segmencie wyniosła około 73,1 mln zł i była wyższa o około 1,1% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego” – czytamy w komunikacie.
Skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnięta w marcu 2020 roku przez grupę wyniosła ok. 42,6% i była niższa o około 8,1 pkt proc. w skali roku.
„W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń – marzec 2019 wyniosła około 47,4% i była niższa o 1,6 pkt proc. od marży osiągniętej w analogicznym okresie ubiegłego roku” – czytamy dalej.
Łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej Grupy na koniec marca 2020 roku wyniosła 53,7 tys. m2 i była wyższa o 2,4% od powierzchni sprzedaży detalicznej w marcu 2019 roku.
VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji „operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym.
Źródło: ISBnews