Amica dąży do zwiększenia efektywności procesów biznesowych, dostosowując organizację do zmniejszonej sprzedaży. Spółka intensywnie rozwija też technologie związane z zieloną energią, widząc w nich szansę na przyszłość.
Być może ta poprzednia strategia była na dobre czasy. Nie identyfikowaliśmy w niej aż tak mocno pewnych problemów. Dla nas w tej chwili największym problemem jest balans pomiędzy towarami a pomiędzy naszymi produktami. Bardzo trudno jest tutaj znaleźć takie rozwiązania, które na pewno będą działać, bo nie wiemy, co się stanie na Dalekim Wschodzie. Natomiast dopóki możemy zarabiać na tym, to będziemy zarabiać, ale musimy się przygotować na to, żeby odpowiedzią na jakiekolwiek zawirowania była zwiększona sprzedaż cookingu. Cooking jest zdecydowanie w tej chwili najistotniejszy, mimo że przedtem też mówiliśmy, że fokusujemy się na cookingu, ale dzisiaj to jest must
mówi Jacek Rutkowski, Prezes Zarządu, Amica SA
W materiale informacje dotyczące:
- realizacji strategii Amica,
- straty rynku wschodniego,
- ekspansji w Europie,
- procesów biznesowych,
- segmentu cooking,
- skurczenia rynku,
- polityki ESG,
- zielonej energii,
- inflacji i recesji w Europie.