Sokołów zwiększył sprzedaż o 9,4% r/r w 2023 r., zaś wartość inwestycji sięgnęła 239,6 mln zł, podała spółka. Sokołów planuje kontynuację realizacji inwestycji zwiększających wydajność zakładów i prowadzących do ograniczenia zużycia surowców naturalnych.
„Potwierdzeniem naszych osiągnięć są konkretne dane, jak np. wzrost przychodu ze sprzedaży o 9,4%. Odnotowaliśmy między innymi dynamiczny wzrost sprzedaży produktów marki Sokoliki, skierowanych do najmłodszych konsumentów. Z sukcesem poszerzyliśmy kanały dystrybucji tej linii oraz wprowadziliśmy ciekawe nowości produktowe. Dziś, w kategorii markowych przekąsek mięsnych dla dzieci, udział sprzedaży produktów Sokoliki w masie wynosi aż 76%. Intensywnie rozwijamy również sprzedaż wyrobów plastrowanych, a nasze wyniki w tej kategorii z roku na rok biją kolejne rekordy. W ubiegłym roku, osiągnęliśmy w tej grupie asortymentów dynamikę sprzedaży na poziomie 129%, a co istotne – wciąż widzimy tu ogromny potencjał rozwojowy” – powiedział prezes Sokołów Przemysław Gostkiewicz, cytowany w komunikacie.
Sokołów przeznaczył 239 620 920 zł na inwestycje, podano także.
„W zakładzie w Kole został uruchomiony wydział vege, w którym odbywa się produkcja szerokiego asortymentu roślinnego Z Gruntu Dobre. Przeprowadzono również modernizację zakładu w Robakowie, która objęła m.in. rozbudowę dywizji wieprzowej i automatyzację procesu produkcji” – dodano.
Spółka podała, że przy sześciu zakładach powstały instalacje fotowoltaiczne, o całkowitej mocy 450 kWp, co przy średnim uzysku energii elektrycznej rocznie daje ok. 450 MWh. Spółka planuje 10-krotne zwiększenie mocy do poziomu niemal 4 500 kWp.
„Będziemy starali się podejmować działania minimalizujące oddziaływanie czynników zewnętrznych na ceny naszych wyrobów. W dalszym ciągu będziemy optymalizować koszty procesów produkcyjnych. Zakładamy też kontynuację realizacji inwestycji, które z jednej strony zwiększają wydajność naszych zakładów, a z drugiej strony pozwalają nam ograniczać zużycie surowców naturalnych. Dążenie do zrównoważonej produkcji żywności to dziś konieczność. Jako odpowiedzialny producent w pełni to rozumiemy, oczekują tego również świadomi konsumenci. Planujemy też nadal rozwijać nasze portfolio, zgodnie z najnowszymi trendami żywieniowymi i aktualnymi potrzebami klientów” – zapowiedział prezes.
Sokołów to jeden z największych producentów mięsa w Centralno-Wschodniej Europie i jeden z liderów branży w Polsce. Firma zatrudnia niemal 9 500 osób. Główna siedziba spółki mieści się w Sokołowie Podlaskim. W skład spółki wchodzi 8 zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w: Sokołowie Podlaskim, Kole, Robakowie, Dębicy, Czyżewie, Jarosławiu, Tarnowie oraz Osiu.
Źródło: ISBnews