Stalexport Autostrady odnotował 15,44 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2023 r. wobec 14,2 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 23,6 mln zł wobec 8,2 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 130,25 mln zł w II kw. 2023 r. wobec 96,51 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2023 r. spółka miała 54,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 12,84 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 233,54 mln zł w porównaniu z 187,72 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 113,11 mln zł wobec 73,87 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Spółka podała, że w I półr. 2023 r. średni dobowy ruch (ADT) na koncesyjnym odcinku autostrady A4 Katowice- Kraków wyniósł 46 067 pojazdów i był o 1,6% wyższy r/r (45 330 pojazdów). Przychody z poboru opłat w I półroczu 2023 r. wyniosły 230,76 mln zł, co stanowiło wzrost o 24,4% r/r (185,48 mln zł).
Wartość nakładów inwestycyjnych poniesionych przez Grupę Stalexport Autostrady w I półroczu 2023 r. była równa 25,0 mln zł i obejmowała przede wszystkim prace budowlane realizowane na zarządzanym odcinku autostrady A4 Katowice-Kraków, podano także.
„Wydatki te związane były głównie z odwodnieniem śląskiego odcinka autostrady. Pozostałe nakłady inwestycyjne Grupy dotyczą m.in. zakupu sprzętu niezbędnego do bieżącego utrzymania autostrady, a także odtworzenia wyposażenia biurowego i środków transportu. Podana wyżej wartość nakładów inwestycyjnych zawiera również koszty nadzoru oraz projektowania” – czytamy w sprawozdaniu zarządu do wyników.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2023 r. wyniósł 57,04 mln zł wobec 46,9 mln zł zysku rok wcześniej.
Działalność Stalexport Autostrady i podmiotów wchodzących w skład jej grupy kapitałowej koncentruje się przede wszystkim na działalności autostradowej. Obejmuje ona eksploatację i utrzymanie odcinka autostrady A4 Katowice-Kraków.
Źródło: ISBnews