T-Mobile Polska odnotował 493 mln zł skorygowanej EBITDA AL w III kw. 2024 r. wobec 465 mln zł na tym poziomie rok wcześniej, podał operator. Skonsolidowane przychody w tym czasie wzrosły o 3,8% r/r do 1 845 mln zł.
„Dzięki pozytywnym wynikom operacyjnym: rosnącej liczbie klientów i ARPU, T-Mobile znacząco zwiększył przychody zarówno z usług mobilnych, jak i stacjonarnych. W rezultacie poinformował, że jego całkowite przychody zwiększyły się o 3,8% (r/r) do poziomu 1,85 mld zł, a EBITDA AL wzrosła jeszcze bardziej imponująco, o 6,1% (r/r), osiągając 493 mln zł” – czytamy w komunikacie.
„Naszym celem na trzeci kwartał była kontynuacja silnego tempa wzrostu widocznego od początku 2024 roku. Koncentrując się na jakości i doświadczeniu klienta, stale osiągamy pozytywne wyniki operacyjne, ale co jest szczególnie widoczne w tym kwartale: z czasem ten trend się kumuluje, co skutkuje imponującym wzrostem kluczowych czynników finansowych. W poprzednich raportach nazywaliśmy konsekwentny wzrost EBITDA solidnym osiągnięciem. Tym razem przekroczyliśmy ten poziom, osiągając wzrost EBITDA AL o ponad 6% rok do roku. To najlepsze świadectwo silnej pozycji spółki” – powiedział członek zarządu T-Mobile Polska ds. finansowych Juraj Andras, cytowany w komunikacie.
Operator zakończył II kwartał 2024 roku z liczbą 12,738 mln klientów usług mobilnych, co oznacza powiększenie bazy o 1,5% (r/r).
„W trzecim kwartale liczba klientów usług mobilnych T-Mobile wzrosła o 193 tysiące (r/r), a szerokopasmowego dostępu do Internetu o 90 tysięcy (r/r), wynosząc na koniec września odpowiednio 12,74 miliona i 324 tysiące. Operator przyciągał klientów, stale oferując najlepsze konwergentne produkty i usługi odpowiadające na rzeczywiste potrzeby polskich gospodarstw domowych, a także stawiając w centrum uwagi jakość sieci i doświadczenie klienta. Również w tym kwartale utrzymał się trend wybierania przez klientów dwóch i więcej usług T-Mobile” – czytamy w informacji.
W III kwartale operator kontynuował działania w obszarze jakości sieci. Kontynuował intensywny rollout 5G Bardziej, w wyniku którego liczba stacji bazowych działających w paśmie C przekroczyła 3 tys. W tym samym czasie T-Mobile sfinalizował działania zmierzające do uruchomienia sprzedaży internetu światłowodowego na łączach HFC Polskiego Światłowodu Otwartego (obok już uruchomionego wcześniej FTTH). W efekcie zasięg światłowodu T-Mobile sięga 8,8 mln gospodarstw domowych, co daje T-Mobile drugie miejsce na polskim rynku pod tym względem.
„Naszym celem jest zapewnienia klientom najlepszych usług, które w pełni odpowiadają na potrzeby całych gospodarstw domowych. Dlatego oprócz koncentracji na obsłudze klienta i najlepszej sieci, która pozwala nam zapewnić im najlepsze doświadczenia, stale ulepszamy nasze produkty w duchu Agile, w oparciu o uwagi klientów. W Magenta Moments nagradzamy ich za to, że są z nami, a wprowadzając jeszcze więcej usług konwergentnych, zwiększając liczbę kanałów telewizyjnych i udostępniając opcję multiroom, pokazujemy, że słuchamy ich głosów. Jednocześnie udowodniliśmy, że mogą liczyć na nas w każdych okolicznościach, robiąc wszystko, aby zagwarantować im dostęp do naszych usług nawet w czasie klęski żywiołowej, jaką była niedawna powódź. Klienci w zamian odwdzięczają nam się lojalnością, wybierając T-Mobile jako wiodącego dostawcę usług dla całej rodziny, dzięki czemu wspólnie możemy się rozwijać i dostarczać im za każdym razem jeszcze lepsze oferty” – powiedział prezes Andreas Maierhofer.
T-Mobile Polska to operator z ponad 12,5 mln klientów. Firma tworzy sieć, dzięki takim rozwiązaniom jak infrastruktura światłowodowa, usługi konwergentne, sieć 5G, serwisy rozrywkowe, rozwiązania chmurowe, data center czy usługi cyberbezpieczeństwa indywidualnego oraz dla biznesu.
Źródło: ISBnews