Unimot miał 80 mln zł skorygowanej EBITDA w II kw. 2024 r. (wobec 63 mln zł rok wcześniej) przy 3 450 mln zł skonsolidowanych przychodów ogółem (wobec 3 249 mln zł mln zł rok wcześniej), podała spółka, prezentując wstępne, szacunkowe dane.
„Główny wpływ na skonsolidowaną EBITDA Skorygowaną w II kwartale 2024 r. miały poniższe czynniki:
• pozytywna kontrybucja segmentu bitumen, który w II kwartale 2024 r. osiągnął wynik EBITDA Skorygowana na poziomie 47 mln zł. Segment ten, w II i III kwartale, osiąga maksymalne wolumeny sprzedażowe ze względu na występujący w tym okresie szczyt sezonu budowy i remontów dróg. W II kwartale 2024 r. Grupa emitenta sprzedała 202 tys. ton asfaltów,
• korzystny wpływ segmentu infrastruktura i logistyka, który zrealizował wynik EBITDA Skorygowana w wysokości 20 mln zł. Segment ten obejmuje działalność w zakresie magazynowania paliw, która generuje stabilne wyniki finansowe. W ramach segmentu świadczone są także usługi transportu kolejowego, które od początku roku w Polsce notują tendencję spadkową,
• segment paliw ciekłych w II kwartale 2024 r. wypracował wynik EBITDA Skorygowana w wysokości 6,5 mln zł. Grupa emitenta działała w otoczeniu rynkowym charakteryzującym się tym, że krajowe notowania oleju napędowego kształtowały się na poziomach, które nie zapewniały osiągania zakładanych przez emitenta wyników finansowych na tym produkcje.
Grupa Emitenta konsekwentnie kontynuuje proces dywersyfikacji portfela produktowego i koncentruje się na wprowadzaniu oraz zwiększaniu udziału produktów umożliwiających wypracowania wyższej marży
• osiągnięcie w II kwartale 2024 r. wolumenu sprzedaży oleju napędowego, benzyn i biopaliw na poziomie 505 tys. m3 (spadek o 1% r/r) oraz zwiększenie sprzedaży gazu LPG o 2% r/r do 70 tys. ton” – czytamy w komunikacie.
EBITDA przed korektą wyniosła 91 mln zł wobec 82 mln zł rok wcześniej.
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W 2020 r. spółka weszła na rynek fotowoltaiki z marką Avia Solar. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Spółka miała 12,91 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2023 r.
Źródło: ISBnews