Vercom odnotował 16,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2024 r. wobec 9,54 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 19,21 mln zł wobec 13,97 mln zł zysku rok wcześniej. Operacyjna EBITDA sięgnęła 23,1 mln zł wobec 17,47 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 104,57 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 74,86 mln zł rok wcześniej.
Liczba nowych klientów w I kw. 2024 osiągnęła rekordowy poziom 5 700, co oznacza wzrost o 24% r/r, podano w komunikacie poświęconym wynikom.
„Za nami udany początek roku potwierdzony wzrostem organicznym na poziomie ponad 30% r/r. Szczególnie cieszy nas rekordowa liczba 5 700 nowych klientów, głównie odbiorców zagranicznych z obszaru SME. W minionym kwartale odnotowaliśmy także duży wzrost sprzedaży w obszarze klientów Enterprise, któremu sprzyjają coraz lepszy sentyment konsumencki oraz bardzo pozytywny odbiór nowej platformy MessageFlow. Wszystko to sprawia, że z jeszcze większym optymizmem patrzymy na nadchodzące kwartały” – skomentował prezes Krzysztof Szyszka, cytowany w komunikacie.
Dzięki rekordowej liczbie nowych klientów na koniec I kw. 2024 łączna liczba obsługiwanych spółek przekroczyła poziom 85 100 podmiotów, podano także w materiale.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2024 r. wyniósł 9,16 mln zł wobec 6,05 mln zł zysku rok wcześniej.
Vercom tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (Communication Platform-as-a-Service – CPaaS), które umożliwiają firmom docieranie do klientów poprzez scentralizowaną platformę. Obecnie z usług Grupy Vercom korzystają takie podmioty, jak Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank, IKEA. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Źródło: ISBnews