Możliwości wyboru bezgotówkowej metody płatności w urzędach administracji publicznej oczekuje 62% Polaków, wynika z badania Maison & Partners przeprowadzonego dla Fundacji Polska Bezgotówkowa. Do końca czerwca 2024 r. z programu Fundacji Polska Bezgotówkowa skorzystało blisko 3 tysiące urzędów i instytucji publicznych, w których łącznie zainstalowano ponad 15 tysięcy urządzeń do przyjmowania płatności bezgotówkowych.
„Cyfrowe rozwiązania płatnicze, jak i systemy oraz aplikacje tworzone, aby wspierać kontakty pomiędzy obywatelami, a sektorem publicznym stają się nie tylko coraz bardziej powszechne, ale i coraz bardziej pożądane. Mają także wpływ na dostępność administracji oraz stanowią znaczące udogodnienie dla obywateli. Dzięki nim, procesy związane z płatnościami i komunikacją z urzędami stają się prostsze, szybsze i bardziej efektywne. Cyfryzacja spraw publicznych nabiera rozpędu, a to oznacza, że również oczekiwania i preferencje klientów w zakresie digitalizacji i dostępności płatności bezgotówkowych będą wzrastać. Ważne jest, aby za tymi zmianami nadążały zarówno firmy jak i urzędy” – powiedział wiceprezes Fundacji Polska Bezgotówkowa Zbigniew Wiśniewski, cytowany w komunikacie.
Jak wskazuje fundacja ponad 65% wszystkich transakcji w Polsce realizowanych jest bezgotówkowo. Co więcej, w 2023 r. to w sektorze publicznym odnotowano jeden z największych wzrostów popularności płatności bezgotówkowych – liczba transakcji przekroczyła 8 mln, natomiast ich wartość osiągnęła 1,3 mld zł. Obrót na terminalach zainstalowanych w sektorze publicznym wzrósł w porównaniu do 2022 r. o 28,5%, podano także.
Źródło: ISBnews