Dostęp do wyboru metody płatności w sklepach i punktach samoobsługowych pozytywnie ocenia 7 na 10 Polaków, wynika z badania przeprowadzonego z okazji Tygodnia Płatności Bezgotówkowych.
„Z perspektywy rynku najważniejsze jest oferowanie wyboru – tak, aby każdy konsument mógł zdecydować, w jaki sposób chce zapłacić w danym punkcie sprzedaży. Na rynku pojawia się coraz więcej innowacyjnych rozwiązań, jak chociażby stacje do ładowania samochodów elektrycznych, czy urządzenia vendingowe, w przypadku których naturalną metodą płatności stają się narzędzia cyfrowe. Są one także pozytywnie oceniane przez większą część społeczeństwa. Cieszymy się, że konsumenci doceniają możliwości wyboru, które rozszerzamy dzięki Programowi Fundacji i takim inicjatywom jak Tydzień Płatności Bezgotówkowych” – powiedział wiceprezes Fundacji Polska Bezgotówkowa Zbigniew Wiśniewski, cytowany w komunikacie.
Różnorodne rozwiązania płatnicze doceniane są w komunikacji publicznej (62%), w urzędach miejskich i gminach wiejskich (61%) oraz w strefach parkingowych (58%). Cyfrowe formy płatności korzystnie postrzegane są także w maszynach vendingowych (53%), recycklomatach (45%), stacjach ładowania samochodów elektrycznych (38%) oraz datkomatach organizacji charytatywnych i kościołów (34%), podano.
Wyniki badania pokazały również, że 61% ankietowanych postrzega płatności cyfrowe jako metodę przyjazną środowisku, która generuje mniejsze zużycie papieru, energii i niższą emisję dwutlenku węgla w porównaniu do produkcji, transportu i obsługi pieniądza tradycyjnego.
Badanie Maison & Partners zrealizowane na próbie N=1 040 dorosłych Polaków w dniach 11-14 października 2024 r., metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview).
Źródło: ISBnews