Planujący wyjazd wypoczynkowy stanowią ok. 80% ankietowanych (podobnie jak w ubiegłym roku), wynika z badania firmy doradczej Deloitte. Z kolei 73% z osób, które nie wybierają się na urlop, jako główną przyczynę takiej decyzji wskazało brak środków (o 7 pkt proc. mniej r/r), a 22% osób (+ 5 pkt proc. r/r) z tej grupy stwierdziło, że pieniądze, jakie przeznaczyłaby na urlop, zamierza wykorzystać w innym celu.
Według badania „Consumer Signals” przeprowadzonego pod koniec maja br., zdecydowani na wyjazd wypoczynkowy najczęściej wybierają się do miejsc położonych daleko od miejsca zamieszkania (31% odpowiedzi). 23% przedstawicieli tej grupy (- 3 pkt proc. r/r) wyszukuje niskobudżetowe okazje i do nich dostosowuje swoje plany wakacyjne, natomiast 13% (-1 pkt proc. r/r) kieruje się przede wszystkim chęcią odwiedzenia danego miejsca.
„Miesiące letnie to dla Polaków tradycyjnie czas urlopu wypoczynkowego. Co istotne, w tym roku znacząco zmniejszył się odsetek rezygnujących z wypoczynku ze względów finansowych. Jednocześnie coraz więcej osób środki, jakie wydałoby na urlop, planuje przeznaczyć na inne cele, np. wakacyjny remont. Może to oznaczać, że część polskich konsumentów wakacje planuje poza szczytowym sezonem” – powiedział starszy menadżer, zespół ds. analiz ekonomicznych, Deloitte Aleksander Łaszek, cytowany w komunikacie.
28% wszystkich polskich ankietowanych w ramach urlopu wybiera się w zagraniczną podróż samolotem (+3 pkt proc. r/r). Najpopularniejszym wakacyjnym środkiem transportu pozostaje jednak pociąg, którym przemieszczać się zamierza co drugi badany. Jeśli chodzi o nocleg, najchętniej wybieramy hotel (42%, +2 pkt proc. r/r), drugą w kolejności opcją jest wynajem apartamentu lub domku wakacyjnego (33%, +3 pkt proc. r/r).
Źródło: ISBnews