Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 25-29 lipca br.
Moonlit, CD Projekt: Moonlit zawarł odpłatną umowę licencyjną z CD Projekt, na udzielenie Moonlit licencji na wykorzystanie określonych utworów CD Projekt w płatnym dodatku do gry „Model Builder”, podała spółka.
Starward Industries: Dzięki szeroko zakrojonej akcji promocyjnej, gra „The Invincible” ponad dwukrotnie zwiększyła liczbę zapisów na liście życzeń oraz awansowała do pierwszej setki Top Wishlist Steam, podał Starward Industries. Spółka podkreśla, że w II kwartale kontynuowała prace nad grą i w ich wyniku ukończony został kolejny duży etap MS-19 pod tytułem „City”.
Cherrypick Games: Zawarł z Apple Inc oraz podmiotami z grupy Apple umowę opracowania oraz dystrybucji nowej gry na platformie Apple App Store. Na mocy umowy, Apple Inc zobowiązał się do sfinansowania stworzenia przez spółkę nowej gry, która ma zostać wydana na platformie Apple App Store w 2023 roku. Spółka zobowiązała się do stworzenia, wydania oraz odpłatnego wsparcia gry po jej wydaniu.
Games Operators podpisał z Plug In Digital (wydawcą) umowę, której przedmiotem jest wydanie gry „Medic: Pacific War” na platformy PC oraz wykonanie portu oraz wydanie gry na platformy konsolowe, podała spółka.
Ultimate Games: Odnotował 4,6 mln zł jednostkowego zysku netto w I poł. 2022 r. przy 13 mln zł przychodów całkowitych, podała spółka, prezentując szacunkowe dane.
3R Games: Szacunkowe dane sprzedażowe gry „Thief Simulator VR: Greenview Street” na platformie Meta Quest 2 w okresie od 7 do 23 lipca br. osiągnęły poziom wystarczający dla pokrycia kosztów produkcji gry na tej platformie, podał 3R Games.
Varsav Game Studios: Spółka zakończyła etap proof of concept gry Bee Simulator 2. Gra Bee Simulator, która zadebiutowała w 2019 roku, została bardzo pozytywnie przyjęta przez graczy i znalazła zgodnie z szacunkami zarządu około 150-200 tys. nabywców, w dużej mierze na konsole PlayStation 4 ora Nintendo Switch. W ostatnim okresie gra Bee Simulator przeżywa swój renesans, który w opinii zarządu wynika ze znacznej obniżki ceny oraz pojawienia się gry w usłudze PlayStation Plus Extra oraz Premium. Zarząd widzi więc podstawę biznesową do rozpoczęcia prac związanych z drugą częścią gry Bee Simulator.
Render Cube: Otrzymał informację o pozytywnym zakończeniu procesu certyfikacji gry Medieval Dynasty w wersji na konsole nowej generacji, tj. PS5 i Xbox Series X/S. Tym samym spółka zyskała możliwość wydania gry na wskazanych platformach. Render Cube ustali termin premiery gry na platformy PS5 i Xbox Series X/S w porozumieniu z wydawcą, tj. Toplitz Productions. Premiera gry nastąpi w 2022 r. na wcześniej wymienione platformy. Jednocześnie spółka wskazuje, że prowadzi proces walidacji w zakresie możliwości wydania gry na konsole poprzedniej generacji, tj. PS4 i Xbox One. Wskazane wersje nie zostały jeszcze zgłoszone do certyfikacji.
Gaming Factory: Tworzy własny zespół deweloperski i chce realizować dwa samodzielne projekty jednocześnie, poinformował ISBtech prezes Mateusz Adamkiewicz.
All In! Games: W związku z aktualizacją treści projektu prospektu złożył wniosek o podjęcie zawieszonego postępowania o zatwierdzenie prospektu emisyjnego, podała spółka. Emisja ma objąć 30 160 000 akcji zwykłych na okaziciela serii G oraz 25 531 188 akcji zwykłych na okaziciela serii H.
Simteract: Grzegorz Ociepka, współtwórca, akcjonariusz i członek zarządu, z powodów prywatnych złożył rezygnację ze swojej dotychczasowej funkcji. Decyzja ta nie ma wpływu na długoterminowe plany firmy, a zarząd na ten moment pozostanie jednoosobowy, podkreśliła spółka.
Drago entertainment: Producent gier aktualizuje demo „Food Truck Simulator” o nowe elementy rozgrywki. Zaplanowano udoskonalenia tj.: zmodernizowane food trucki, udoskonaloną mapę, czy rozbudowane mechaniki. Nowości dostępne będą są od 27 lipca. Playtesty ruszają 10 sierpnia, a premiera pełnej wersji „Food Truck Simulator” na PC – 14 września.
Gamedust: Do zarządu spółki Bluekey z Grupy Gamedust dołączył Bartosz Idzikowski, prezes spółki Lock.me i rozpoznawany na arenie międzynarodowej ekspert branży escape roomów.
Carbon Studio: Odnotowało szacunkowo 1,65 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w II kwartale 2022 r. wobec ok. 1,69 mln zł rok wcześniej, podała spółka.
Gamedust: Otrzymał obustronnie podpisaną umowę licencyjną i dystrybucyjną z firmą z Singapuru (licencjobiorca), dotyczącą dystrybucji opracowanej przez Gamedust aplikacji YUPITERGRAD 2. Licencjobiorca otrzymał odpłatnie jednomiesięczną wyłączną ogólnoświatową licencję na aplikację od chwili, gdy aplikacja zostanie opublikowana w sklepie cyfrowym licencjobiorcy. Po zakończeniu wyłączności, aplikacja może być publikowana na innych platformach.
Sony Interactive Entertainment: Zaprezentowało PlayStation Indies – program polegający na udostępnianiu sprzętu deweloperom – nowi licencjonowani wydawcy i twórcy gier na PlayStation będą mogli otrzymać jeden zestaw deweloperski PS5 i jeden zestaw testowy PS5.
Źródło: ISBnews