Silk Road Games z grupy PlayWay wprowadzi do Chin trzy produkcje z Polski – „Cooking Simulator PC” (od Big Cheese Studio), „Ultimate Fishing Simulator PC” (od Ultimate Games) oraz „House Flipper PC” (od Frozen District), podała spółka. Planowo sprzedaż ruszy jeszcze w II kwartale br.
„W perspektywie kilku lat chcemy wprowadzić kilkanaście dużych tytułów na chiński rynek. Jednym z największych wyzwań stojących przed nami, jest przekonanie twórców gier do tego, że warto zainwestować czas i środki w dostosowanie ich produkcji do wymagań rynku chińskiego oraz wejście na formalną ścieżkę uzyskania licencji. Wiele osób uważa, że uzyskanie licencji jest bardzo trudne i to prawda, ale my znaleźliśmy formułę, jak ten proces sprawnie realizować. W przyszłości zamierzamy także wydawać gry chińskie na globalnym rynku, o co poprosili nas sami Chińczycy” – powiedział współzałożyciel Silk Road Games Wojciech Dutkiewicz, cytowany w komunikacie.
Silk Road Games planuje premiery na rynku chińskim tytułów nie tylko z Polski, ale też z krajów Europy Zachodniej czy USA lub Kanady. Firma zaczęła od symulatorów (PC). Obecnie pracuje nad wprowadzaniem do Chin gier mobilnych i na konsole, w tym tytułów AAA. Silk Road Games ma ambicje, aby dołączyć do grona spółek notowanych na GPW, podano także.
Silk Road Games to jedyna europejska spółka zajmująca się dystrybucją gier na licencjonowanym rynku chińskim. Firma powstała w 2020 r.
Źródło: ISBnews