Agora odnotowała 12,25 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2024 r. wobec 6,96 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka. Skonsolidowana strata netto ogółem wyniosła w II kw. br. 8,11 mln zł wobec 12,52 mln zł zysku rok wcześniej.
Zysk operacyjny wyniósł 12,47 mln zł wobec 0,67 mln zł zysku rok wcześniej.
Zysk EBITDA sięgnął 56,9 mln zł wobec 44,8 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA bez MSSF 16 wyniósł odpowiednio: 28,8 mln zł wobec 18,2 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 337,49 mln zł w II kw. 2024 r. wobec 326,88 mln zł rok wcześniej.
„W drugim kwartale 2024 r. Grupa Agora kontynuowała wzrosty zarówno przychodów, jak i wyników operacyjnych. Spółka ponownie odnotowała rekordowe przychody z kanałów cyfrowych i internetowych – to aż 91,7 mln zł z 337,5 mln zł wpływów w tym kwartale. Przychody ze sprzedaży reklam w całej Grupie wzrosły o 6,3%, z czego największą dynamikę wykazał segment Reklama Zewnętrzna” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
W II kw. br. wzrosły niemal wszystkie kategorie wpływów Grupy, do czego przyczyniło się zwiększenie przychodów ze sprzedaży usług reklamowych. W porównaniu z analogicznym okresem 2023 r. wzrosły one o 6,3% i wyniosły 193,3 mln zł.
„Biznesem, w którym wpływy reklamowe wzrosły najbardziej i który najmocniej przyczynił się do wzrostu przychodów z reklamy całej Grupy, był AMS (segment Reklama Zewnętrzna). Jego przychody reklamowe zwiększyły się o 21,6% i wyniosły ponad 61 mln zł – głównie dzięki wpływom z kampanii realizowanych na nośnikach cyfrowych. Przychody ze sprzedaży reklamy radiowej w segmencie Radio zwiększyły się o blisko 8% do 77,2 mln zł. Wartość przychodów reklamowych w kinach Helios wzrosła w omawianym okresie o 7,7% do 8,4 mln zł. Wpływy reklamowe segmentu Prasa Cyfrowa i Drukowana utrzymały się na poziomie zbliżonym do drugiego kwartału 2023 r. i wyniosły prawie 15 mln zł, zaś w segmencie Internet spadły o 12,6% do niecałych 30 mln zł” – czytamy dalej.
W drugim kwartale 2024 r. przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios spadły o 5% do 40 mln zł, a przychody ze sprzedaży barowej w kinach o 2% do 24,6 mln zł. W omawianym okresie w kinach sieci Helios sprzedano blisko 2 mln biletów, czyli o 5% mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Spodziewana niższa frekwencja to efekt tzw. luki repertuarowej, która powstała na skutek zeszłorocznego strajku aktorów i scenarzystów w Hollywood, podano także.
W drugim kwartale 2024 r. wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw wyniosła 33,4 mln zł i zmniejszyła się o 1,5% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r. Spadek tej kategorii przychodowej to pochodna niższych wpływów segmentu Prasa Cyfrowa i Drukowana.
W I poł. 2024 r. spółka miała 12,89 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 39,52 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 723,41 mln zł w porównaniu z 622,7 mln zł rok wcześniej.
Zysk EBITDA w I półr. br. sięgnął 111,5 mln zł wobec 80,5 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. Zysk EBITDA bez MSSF 16 wyniósł odpowiednio: 55,9 mln zł wobec 28,7 mln zł zysku rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto (ogółem) w I poł. 2024 r. wyniósł 26,32 mln zł wobec 2,04 mln zł zysku rok wcześniej.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.
Źródło: ISBnews