Użytkownicy InPost Pay mogą korzystać z usługi płatności odroczonej, podał InPost. Pilotaż nowej usługi, w ramach której można zamówić produkty i zapłacić za nie w ciągu 30 dni, ruszy najpierw w sklepach Ochnik, Ryłko i Militaria.pl, a następnie usługa zostanie rozszerzona na pozostałych merchantów. Kolejną nowością jest płatność za pomocą InPost Pay za wszystkie usługi w aplikacji InPost Mobile, w tym za bezetykietowe nadania czy przedłużenie czasu odbioru paczki.
„Odroczona płatność to kolejny istotny krok w rozwoju InPost Pay. Dzięki elastyczności finansowej, jaką oferujemy naszym klientom, zakupy będą jeszcze szybsze i prostsze, a wszystkie informacje dostępne są w aplikacji InPost Mobile, w zakładacie Finanse. InPost Pay to pierwsze w Polsce rozwiązanie łączące płatności za zakupy i dostawy w jednym miejscu – dlatego niezwykle się cieszę, że już ponad 5 mln użytkowników docenia naszą rewolucyjną usługę na rynku e-commerce. Naszym priorytetem jest budowanie spójnego ekosystemu InPost, który usprawnia codzienne transakcje online oraz dostawę” – powiedział wiceprezes zarządu ds. digital i strategii InPost Szymon Wałach, cytowany w komunikacie.
Na dokonanie spłaty klient ma 30 dni od momentu zakupu, a płatność można zrealizować w aplikacji InPost Mobile.
InPost Pay to usługa możliwa do wdrożenia w niemal każdym sklepie internetowym, której celem jest skrócenie ścieżki zakupowej u klienta oraz zmniejszenie ryzyka porzucenia koszyka zakupowego. Obecnie z InPost Pay korzysta ponad 500 sklepów internetowych. Usługa zwiększa konwersję zakupową i obniża liczbę porzuconych koszyków nawet o 30-70% w zależności od branży, a dodatkowo pomaga w zdobywaniu nowych klientów, przypomniano.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce, założona w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews