Brand24 według szacunków zamknął ubiegły rok skonsolidowaną sprzedażą w wysokości 35,3 mln zł (+27% r/r), podała spółka. Jednocześnie podano, że zysk brutto na sprzedaży zwiększył się w ciągu 12 miesięcy o 2,7 mln zł do 18 mln zł (+18% r/r). Skonsolidowany zysk EBITDA wyniósł ok. 4,1 mln zł, co oznacza spadek o 3,6 mln zł w stosunku do roku 2023. To bezpośredni efekt jednorazowych wydatków związanych z przeglądem opcji strategicznych i pozyskaniem inwestora – amerykańskiej spółki SEMrush.
W IV kw. 2024 r., kiedy te wydatki nie były już ponoszone, Brand24 zanotował 2,4 mln zł EBITDA – czyli o 50% więcej niż w analogicznym okresie 2023 r., podano także.
„Wyniki są dobre. Idziemy zgodnie z planem, a nasza strategia przynosi efekty. Skupiamy się na rozwoju nowych funkcji (w tym narzędzi AI) i dostosowywaniu ich do potrzeb dużych klientów, co otwiera przed nami nowe możliwości” – powiedział prezes Michał Sadowski, cytowany w komunikacie.
„Przesuwanie portfolio w stronę większych klientów pozwala nam systematycznie podnosić ARPU, ale z czasem zapewne stworzy także nowe wyzwania związane ze zmieniającym się profilem klienta. Pod koniec 2024 roku obserwowaliśmy tymczasowo podwyższony poziom churnu. Na początku 2025 r. zredukowaliśmy go, dzięki uruchomieniu szeregu nowych aktywności zwiększających retencję, i kontynuujemy tę pracę” – dodał Sadowski.
Spółka wyniki roczne opublikuje 30 kwietnia 2025 r.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w maju 2021 r., przenosząc się z rynku NewConnect.
Źródło: ISBnews