Firmy uwzględnione w BaseLinker Index – wskaźniku kondycji polskiego rynku e-commerce – zwiększyły sprzedaż o 2,2% r/r w lutym, powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 1,7%, a średnią wartość koszyka – o 0,5% r/r do 195,8 zł, podał twórca wskaźnika – firma BaseLinker.
„Handel online w lutym wykazał chwilowe ochłodzenie. Choć nasze badanie wykazało spadek względem stycznia, polski e-commerce nadal zanotował lekki wzrost w porównaniu z lutym 2024 r. Luty tradycyjnie jest okresem przejściowym, a kolejne miesiące powinny przynieść odbicie, szczególnie w kontekście wiosennego ożywienia zakupowego. Kategoriami, które w styczniu zaliczyły największe wzrosty, były „zdrowie i uroda’, 'supermarket’ oraz 'moda'” – powiedziała head of business intelligence w BaseLinker Aleksandra Rząd, cytowana w komunikacie.
Sprzedaż krajowa wzrosła o 0,2% r/r, natomiast sprzedaż cross-border w tym samym okresie wzrosła o 12,2%, a jej udział w sprzedaży polskich sprzedawców wyniósł 17,8%, wskazano w materiale.
„W relacji do stycznia 2025 r. lutowy odczyt BaseLinker Index wyróżnia się spadkiem sprzedaży o 10,3%. Składa się na to spadek liczby zamówień o 11%, przy jednoczesnym wzroście średniej wartości zamówienia o 0,7%” – czytamy dalej.
W lutym 2025 r. wartość BaseLinker Index – wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego e-commerce – wyniosła 120 pkt (wartość wyjściowa, ze stycznia 2022 r. wynosi 100 pkt). Przed miesiącem odczyt wynosił 133 pkt, a rok temu 117 pkt., podano także.
Wskaźnik pokazujący aktualny stan polskiego e-commerce-u. Indeksowanie danych rozpoczęto w styczniu 2022 r., kiedy ustalono wartość BaseLinker Index na poziomie 100, będącym punktem odniesienia dla odczytów z kolejnych badanych miesięcy. Każda z 3 tys. firm uwzględnionych w indeksie zarządzała swoją sprzedażą w internecie, korzystając z systemu BaseLinker w styczniu 2022 i miała co najmniej 250 tys. zł miesięcznego GMV (Gross Merchandise Value, czyli sprzedaży online). Aktualizacja uczestników indeksu nastąpiła w styczniu 2024, tak aby uwzględnić także nowe, duże przedsiębiorstwa, które zaczęły korzystać z systemu w latach 2022 i 2023.
Źródło: ISBnews