Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 11-15 października br.
Gaming Factory: Spółka uzupełnia plan wydawniczy i planuje premierę swojej najnowszej produkcji – „Lesson Learned” na 2022 r. Gra z gatunku tower defense osadzona w rysunkowym klimacie pojawi się na PC oraz konsolach. „Gra 'Lesson Learned’ z pewnością przypadnie do gustu graczom, którzy szukają czegoś więcej w produkcjach z gatunku tower defense. Gra zaoferuje świeże spojrzenie na samą rozgrywkę oraz zawierać będzie zarówno tryb kooperacji, jak i opcję dla jednego gracza. Naszym zdaniem, jest to tytuł o dużym potencjale sprzedażowym, który może znaleźć wielu odbiorców. W pierwszej kolejności gra pojawi się w wersji na PC, a następnie zostanie portowana na konsole” – powiedział prezes Mateusz Adamkiewicz. Źródło: ISBnews
Infoscan: Spółka zdecydowała o zakończeniu negocjacji w sprawie połączenia z Movie Games Mobile (MGM). Źródło: ISBnews
Simteract: Spółka planuje debiut nowej gry „Carpool Simulator” na 2022 r., poinformował prezes Marcin Jaśkiewicz. „Planujemy debiut gry 'Carpool Simulator’ w 2022 r. Chcemy, żeby była wydana na PC, a także na PS5 i Xbox series S. W tej chwili gra znajduje się w fazie pre-alpha. Jest to symulator kierowcy firmy transportowej” – powiedział Jaśkiewicz. Źródło: ISBnews
Big Cheese Studio: Spółka w ramach publicznej emisji akcji przeprowadzi zapisy w transzy małych inwestorów od 29 października do 8 listopada, a w transzy dużych inwestorów od 29 października do 9 listopada. Z emisji nowych akcji Big Cheese Studio chce pozyskać ok. 5 mln zł netto. Przedmiotem oferty jest do 135 000 nowo emitowanych akcji serii B oraz do 870 000 akcji serii A oferowanych przez głównych akcjonariuszy spółki. Źródło: ISBnews
Varsav Game Studios: Spółka planuje wydać w pełni autorską produkcję „Giants Uprising” w formule early access na PC 2 listopada 2021 r. Jednocześnie podano, że premiera gry „The Path Of Calydra” (projekt koprodukowany i wydawany przez spółkę) na platformie PC oraz konsoli Nintendo Switch lub Xbox One planowana jest na II kw. 2022 r. Źródło: ISBnews
Big Cheese Studio: Spółka spodziewa się, że pierwszy dzień notowań akcji na rynku głównym GPW nastąpi jeszcze w tym roku, poinformował prezes Łukasz Dębski. Z emisji akcji Big Cheese Studio ma zamiar pozyskać środki na rozbudowę zespołu i produkcję trzech autorskich gier, których wydanie planuje do 2023 r. Źródło: ISBnews
Jujubee: Gra „Punk Wars” zadebiutuje na platformie PC 11 listopada 2021 r. Źródło: ISBnews
FrogVille Games: Spółka zależna Play2Chill w wyniku podwyższenia kapitału zakładowego pozyskała 1 mln zł na realizację projektów. W zaplanowanym budżecie powinna zostać zrealizowana gra „Far North Survival” oraz kilka preprodukcji, dzięki którym spółka zależna będzie mogła wyszukać kolejną dobrze rokującą grę. Źródło: ISBnews
Image Games: W ramach subskrypcji prywatnej spółka pozyskała środki na realizację pierwszej gry studia o roboczym tytule „Rookie”. Będzie to gra klasy AA z gatunku RPG, podała spółka. Współproducentem gry jest studio developerskie Anshar Studios z Katowic specjalizującym się w grach typu role-playing. Źródło: ISBnews
Baked Games: Spółka zaplanowała debiut gry „Prison Simulator” na platformie Steam na 4 listopada 2021 r. Źródło: ISBnews
True Games: W ramach pierwszej kampanii crowdfundingowej na platformie Raisemana.com, True Games pozyskało ponad 319 tys. zł na projekt „Nightclub Manager: Violet Vibe”, czyli symulator klubu nocnego. Środki zostaną przeznaczone na marketing gry oraz stworzenie unikalnego DLC dla odbiorców 18+. Źródło: ISBnews
All in! Games: Część akcjonariuszy posiadających akcje serii H złożyła zobowiązania dotyczące niezbywania części posiadanych przez nich akcji przez okres 24 miesięcy, począwszy od pierwszego dnia ich notowania na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Źródło: ISBnews
Ten Square Games: Rada nadzorcza Ten Square Games postanowiła zrewidować powtarzalną EBITDA za 1 rok programu motywacyjnego (rok obrotowy 2021) o maksymalnie 8%. W wyniku tego powtarzalna EBITDA została ustalona w wysokości nie mniejszej niż 228,9 mln zł. Źródło: ISBnews
Ten Square Games: Spółka podjęła decyzję o zakończeniu przeglądu opcji strategicznych. Zarząd deklaruje, że skoncentruje się na obecnej strategii spółki i będzie ona nadal notowana na GPW. Źródło: ISBnews
Forever Entertainment: Spółka planuje 11 premier gier na platformie Nintendo Switch w IV kw. br., 1 na PC, 4 na Xbox One oraz 4 na PS4. Planowane tytuły na Nintendo Switch: „The House of the Dead: Remake”, „Hollow 2”, „The Dealer Simulator” (wcześniej: „Drug Dealer Simulator”), „Professional Fishing”, „Re-Legion”, „Pawn of the Dead”, „Blocky Farm”, „Neurodeck”, „Wax Museum”, „Aery -The Journey Beyond Time”, „Stitchy in Tooki Trouble”. Planowany tytuł na PC: „Hollow 2”. Źródło: ISBnews
Drago entertainment: Sprzedaż gry „Gas Station Simulator” sięgnęła do powyżej 250 tys. sztuk. „Gra 'Gas Station Simulator’, która miała swoją premierę na platformie Steam 15 września 2021 r. o godzinie 19:00 sprzedała się do 11 października w ilości powyżej 250 000 sztuk. Na dzień sporządzenia raportu bieżącego gra uzyskała 5 404 recenzji na platformie Steam, z czego 84% jest pozytywne” – podała spółka. Źródło: ISBnews
Drago entertainment: Rada nadzorcza podjęła uchwałę w sprawie zamiaru rozpoczęcia procesu przeniesienia akcji spółki z alternatywnego rynku NewConnect na rynek regulowany GPW w Warszawie. Źródło: ISBnews
Movie Games: Spółka nabyła pakiet 271 875 akcji spółki Movie Games VR, zwiększając tym samym udział w kapitale zakładowym do 41,79%. Jednocześnie Movie Games zbyła posiadane akcje spółki Iron VR, stanowiące 10% w dotychczasowej strukturze akcjonariatu. Transakcje są związane z zamiarem koncentracji segmentu wirtualnej rzeczywistości w pełni wokół spółki Movie Games VR. Źródło: ISBnews
FrogVille Games: spółka zależna Play2Chill, w wyniku podwyższenia kapitału zakładowego pozyskała 1 mln zł na realizację projektów. W zaplanowanym budżecie powinna zostać zrealizowana gra „Far North Survival” oraz kilka preprodukcji, dzięki którym będzie mogła wyszukać kolejną bardzo dobrze rokującą grę. Źródło: spółka
Prime Bit Games: Spółka spodziewa się, że przychody ze sprzedaży w III kw. 2021 r. wyniosą ok. 3 tys. zł., pozostałe przychody operacyjne wyniosą ok. 216 tys. zł [subwencja PFR], natomiast wynik netto za III kw. 2021 r. będzie kształtował się na poziomie ujemnym ok. 4 tys. zł. Źródło: spółka
Movie Games: Kampania crowdfundingowa gry „MythBusters: The Game” zakończyła się sukcesem. Projekt zebrał 70 597 zł, czyli 231% założonej kwoty, uzyskanej od ponad 600 wspierających. Celem kampanii było wsparcie marketingowe tytułu oraz pozyskanie środków na rozszerzenie gry, która obecnie znajduje się w końcowym stadium produkcji, o dodatkowe elementy. Premiera gry odbędzie się jeszcze w tym kwartale. Źródło: spółka
Play2Chill: Spółka ogłosiła nowy tytuł w portfolio wydawniczym – „Castle Manager”. Producentem gry jest spółka zależna studia – FrogVille Games, w której Play2Chill ma ponad 30% udziałów. Gracz wcieli się w rolę zarządcy zamku, gdzie zmierzy się z wieloma wyzwaniami, by spełnić oczekiwania swojego króla. Źródło: spółka
Moonlit: Spółka zawarła umowę o współpracy w zakresie wzajemnej promocji wraz z przeniesieniem odpowiednich licencji z Xuzhou Gaoming Industrial Coating Co., Ltd. z siedzibą w Zhonshan w Chinach. Na podstawie umowy, strony zobowiązały się do współpracy również w zakresie wzajemnej promocji produktów, w tym w szczególności w mediach społecznościowych, wspólnych kampaniach promocyjnych oraz wydarzeniach tematycznych. Źródło: spółka
Carbon Studio: Akcjonariusze na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu zaplanowanym na 8 listopada br. podejmą uchwałę dotyczącą wprowadzenia trzyletniego programu motywacyjnego, skierowanego do kluczowego personelu. Ok. 25 pracowników Carbon Studio otrzyma możliwość objęcia warrantów subskrypcyjnych serii B spółki, uprawniających do objęcia akcji serii E. Założeniem programu jest zapewnienie stabilizacji składu osobowego Carbon Studio oraz wzrostu wartości spółki. Źródło: spółka
Draw Distance: podpisał umowę z włoskim 505 Games SPA, która będzie pełnić funkcję globalnego wydawcy gry „Serial Cleaners”, w tym będzie odpowiadać za marketing i promocję tytułu na wszystkich platformach dystrybucyjnych. Z tytułu umowy Draw Distance otrzyma jednorazowe wynagrodzenie w ramach budżetu deweloperskiego, płatne w transzach po ukończeniu określonych etapów produkcji. Po odzyskaniu zainwestowanych przez wydawcę kosztów, spółka będzie otrzymywać tantiemy ze sprzedaży gry. Draw Distance udzieliła 505 Games SPA wyłącznego prawa opcji do wykupu całości IP „Serial Cleaners”, w tym IP „Serial Cleaner”, w okresie 24 miesięcy od daty premiery gry na pierwszej platformie. Źródło: spółka
Vixa Games: Niezależny producent gier, specjalizujący się w produktach Indie Premium, planuje wyprodukować kolejne DLC do gry „Love Colors”. Dwa płatne dodatki będą dostępne na platformie Nintendo Switch oraz PC. Zapowiadana przez producenta cena bazowa nowych dodatków na PC to 2,99 USD. Źródło: spółka
Kool Things: Agencja marketingu gamingowego w Polsce, wygrała przetarg na aktywację konsumencką dla marki Sprite. Spółka należąca do GK Kool2Play odpowiedzialna jest za koncept kreatywny, organizację i obsługę loterii, która potrwa do 30 listopada. Źródło: spółka
Starward Industries: Spółka pokazała pierwszy film z gry „The Invincible” opartej na powieści Stanisława Lema „Niezwyciężony”. W swoim pierwszym zwiastunie pokazała jakie napięcie emocjonalne będzie towarzyszyło narracji oraz zaprezentowała zarys relacji między głównymi postaciami w grze. Spółka pracuje nad tym tytułem od 2018 roku, a wydanie gry na PC i konsole nowej generacji planuje w 2022 r. Źródło: spółka
T-Bull: Spółka podała, że liczba pobrań gier studia wyniosła 3,5 mln we wrześniu 2021 r. Źródło: spółka
Art Games Studio: Data premiery gry „Alchemist Simulator” w wersji na Xbox One została wyznaczona na 10 listopada 2021 r. Spółka w odniesieniu do powyższej produkcji pełni rolę producenta oraz współwydawcy. Cena detaliczna gry wynosić będzie 12,49 USD. Źródło: spółka
Draw Distance: Spółka podpisała kolejną umowę z globalnym producentem i wydawcą gier komputerowych, dla którego świadczyła usługi, których efektem był zbiór dokumentacji koncepcyjnej do potencjalnej gry wideo pod roboczą nazwą „Swan”. Aktualna umowa stanowi kontynuację poprzedniej współpracy. Na jej mocy spółka stworzy scenariusz do przedmiotowego projektu. Za świadczone usługi spółka otrzyma jednorazowe wynagrodzenie. Źródło: spółka
Źródło: ISBnews