Firmy uwzględnione w BaseLinker Index – wskaźniku kondycji polskiego rynku e-commerce – zwiększyły sprzedaż o 17,2% r/r w kwietniu, powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 15%, a średnią wartość koszyka o 1,9% r/r do 202,6 zł, podał twórca wskaźnika – firma BaseLinker.
Sprzedaż w kwietniu była o 3,8% wyższa niż w marcu. Składa się na to wzrost liczby zamówień m/m o 1,5% przy wzroście średniej wartości zamówienia o 2,3%, podano w komunikacie.
Marcowy odczyt wskaźnika wyniósł 142 pkt wobec 136 pkt miesiąc wcześniej i 121 pkt rok wcześniej.
„Przez ostatnie dwa lata między kwietniem a marcem obserwowaliśmy spadki sprzedaży (w 2023 r. spadek sprzedaży między kwietniem a marcem wyniósł 6%, a w 2022 r. 7%), jednak wynikały one po części z tego, że kalendarz faworyzował marzec – gdzie było więcej dobrych dni e-commerce’owych. W tym roku natomiast układ kalendarza wsparł kwietniową sprzedaż, co przełożyło się pozytywnie na sprzedaż – zarówno na wysoką dynamikę sprzedaży w ujęciu rocznym, jak i w ujęciu m/m” – powiedział Head of Strategy w BaseLinker Łukasz Juśkiewicz, cytowany w materiale.
Sprzedaż krajowa r/r wzrosła o 15,7%, natomiast sprzedaż cross-border w tym samym okresie wzrosła o 24,6% i przekroczyła 17% sprzedaży polskich e-sklepów.
BaseLinker Index to wskaźnik pokazujący aktualny stan polskiego e-commerce-u. Indeksowanie danych rozpoczęto w styczniu 2022 r., kiedy ustalono wartość BaseLinker Index na poziomie 100, będącym punktem odniesienia dla odczytów z kolejnych badanych miesięcy. Każda z 3 tys. firm uwzględnionych w indeksie zarządzała swoją sprzedażą w internecie, korzystając z systemu BaseLinker w styczniu 2022, i miała co najmniej 250 tys. zł miesięcznego GMV (Gross Merchandise Value, czyli sprzedaży online). Dane uwzględniają zarówno firmy sprzedające w Polsce, jak i prowadzące sprzedaż cross-boarder.
BaseLinker Index to cykliczny wskaźnik, mierzący kompleksowo kondycję polskiego e-handlu. BaseLinker podaje, że jest największym w Europie systemem do zarządzania i automatyzacji sprzedaży e-commerce.
Źródło: ISBnews