Orange Polska wprowadza Orange Business Metaverse, w którym będzie prezentować klientom biznesowym usługi: Smart City i sieci kampusowe 5G, ale również chce budować tego typu rozwiązania dla innych firm, korporacji i Przemysłu 4.0, poinformowała wiceprezeska Orange Polska ds. Rynku Biznesowego Bożena Leśniewska.
„Zaczynamy korzystać z rozwiązania metawersalnego stworzonego do prezentowania własnych zaawansowanych rozwiązań dla biznesu. Jesteśmy także gotowi, by wykorzystać tę technologię i rozwijać kompetencje w ramach spółek Grupy Orange Polska, aby projektować i budować tego typu rozwiązania dla innych firm, korporacji i szeroko rozumianego Przemysłu 4.0” – powiedziała Leśniewska podczas konferencji prasowej.
Jak wskazała, wirtualna, interaktywna przestrzeń pozwala w angażujący sposób pokazać działanie zaawansowanych technologicznie rozwiązań – w dowolnym miejscu z użyciem gogli VR. Orange Polska planuje także dostarczać rozwiązania i projekty metawersalne dla firm wspólnie z BlueSoft i Integrated Solutions – spółkami ze swojej grupy.
„Z punktu widzenia rynku biznesowego metaverse to silnie rozwijający się trend. Jako Grupa Orange Polska jesteśmy od lat zaufanym partnerem przedsiębiorstw, firm, instytucji i miast w Polsce w ich cyfrowej transformacji oraz jednym z liderów rynku ICT. Metaverse wpisuje się w ciągłe doskonalenie doświadczeń klientów biznesowych i dlatego jest dla nas jednym z kluczowych elementów do realizacji tego celu” – dodała wiceprezeska.
Orange Polska zamierza także wykorzystać technologię metaverse do nawiązywania partnerstw i współpracy z innymi firmami, takimi jak dostawcy treści oraz rozwiązań i zastosowań metawersowych, czy producenci sprzętu VR. Właśnie w oparciu o takie specjalistyczne partnerstwo z Connected Realities – firmą technologiczną specjalizująca się w dostarczaniu rozwiązań VR/AR i metaverse – powstało rozwiązanie Orange Business Metaverse.
Orange Polska to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, dostępu do internetu, TV oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP). Spółka jest notowana na GPW od 1998 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews