Rynek odzieży i obuwia w Polsce wzrośnie o 4% r/r do niemal 60 mld zł w 2024 roku, prognozuje firma badawcza PMR.
„Zgodnie z najnowszymi danymi PMR Market Experts, wartość polskiego rynku odzieży i obuwia, obejmującego także bieliznę i akcesoria, w 2024 roku wyniesie niemal 60 mld zł. Oznacza to wzrost o 4% r/r, co potwierdza stabilność tego sektora, pomimo zmieniających się warunków gospodarczych. Odzież stanowi jego główną część, reprezentując około 70% całej wartości” – czytamy na blogu PMR.
„Jednak to akcesoria modowe cieszą się największą dynamiką wzrostu, notując około 6% wzrostu r/r. To z kolei wskazuje na rosnące zainteresowanie dodatkami modowymi. Zwiększone zapotrzebowanie na akcesoria odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów – ci coraz częściej inwestują w elementy uzupełniające garderobę, podkreślając swój indywidualny styl” – czytamy dalej.
Wiodącym kanałem sprzedaży na polskim rynku odzieży i obuwia pozostają sieci odzieżowe, które odpowiadają za niemal 48% całkowitej sprzedaży.
„Jednocześnie sprzedaż internetowa, obejmująca już jedną trzecią rynku, stale rośnie. E-commerce odgrywa kluczową rolę w zakupach, szczególnie w kontekście post-pandemicznych nawyków zakupowych. Konsumenci coraz chętniej korzystają z e-sklepów, co jest wynikiem zarówno wygody, jak i szerszego asortymentu dostępnego w internecie” – wskazano także.
Raport PMR wskazuje, że Pepco jest liderem na polskim rynku odzieżowym, wybieranym przez 86% Polaków jako główny sklep odzieżowy. Popularność sieci niespożywczych, takich jak właśnie Pepco, Action czy KiK, wynika przede wszystkim z przystępnych cen oraz szerokiego asortymentu. Klienci coraz częściej kierują się korzystnymi ofertami, co sprzyja dynamicznemu rozwojowi dyskontów oferujących wielobranżowy asortyment, podano też na blogu.
„W ostatnich latach rosnącą popularnością cieszą się także sklepy z odzieżą używaną, czyli second-handy. To trend, który zyskuje na sile z wielu powodów. Coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy z drugiej ręki nie tylko z uwagi na oszczędność, ale także z powodu rosnącej świadomości ekologicznej. Jednakże, ten trend ma również swoje konsekwencje dla rynku odzieżowego – coraz większa popularność ubrań używanych prowadzi do spadku sprzedaży tych nowych, co negatywnie wpływa na ogólną wartość rynku” – napisano dalej.
Firmy z tej branży muszą zatem dostosować swoje strategie do zmieniających się preferencji konsumentów, aby utrzymać konkurencyjność w obliczu rosnącego segmentu odzieży używanej, podsumowano.
Źródło: ISBnews