Na rynku aut używanych udział samochodów typu kombi wzrósł z 18% w 2020 roku do 21% w 2021 roku. W tym samym czasie liczba sprzedawanych SUV-ów wzrosła o 1 pkt proc. do 19%, natomiast zdecydowanie spadło zainteresowanie autami typu hatchback, z 40% do 36%, wynika z danych AAA Auto.
„Kierowcy w czasie pandemii częściej zwracają uwagę na używane samochody kombi, co spowodowało wzrost ich średniej ceny aż o 12%. Oczywiście, wciąż interesują się modnymi obecnie SUV-ami, ale to właśnie sprzedaż aut kombi rośnie szybciej. Moim zdaniem jest to nie tylko efekt pandemii, ale także faktu, że auta kombi są tańsze niż SUV-y i bardzo często oferują więcej przestrzeni bagażowej oraz dla pasażerów. Ponadto, kierowcy biorą obecnie pod uwagę ekonomiczność aut, ze względu na rosnące ceny paliw i części zamiennych. SUV-y są zdecydowanie cięższe, a więc mają także większy apetyt na paliwo oraz wymagają większych wydatków serwisowych, niż auta kombi” – powiedziała dyrektor generalna Aures Holdings – operatora sieci AAA Auto – Karolína Topolová, cytowana w komunikacie.
Przeciętna cena samochodu kombi na rynku aut używanych wzrosła o 4 000 zł – z 32 800 zł w 2020 roku do 36 700 zł w 2021 roku. Wśród aut kombi, najczęściej oferowane są pojazdy z silnikiem diesla i z manualną skrzynią biegów, podano również.
Grupa AAA Auto jest częścią Aures Holdings, należącej do brytyjsko-polskiego funduszu inwestycyjnego Abris Capital Partners. W Polsce grupa funkcjonuje jako Autocentrum AAA Auto Sp. z o.o. Spółka posiada 57 oddziałów, w tym 13 w Polsce. AAA Auto sprzedało w Polsce 13,5 tys. aut używanych w 2020 r.
Źródło: ISBnews