Udział firmy Samsung w polskim rynku telewizorów pod względem wartości wyniósł 32,5%, a w ujęciu ilościowym – 26,8% w 2020 r., podał Samsung Electronics Polska, powołując się na dane zebrane przez firmę Omdia. W ujęciu globalnym Samsung zakończył 2020 r. z blisko 31,9% udziałem w rynku telewizorów pod względem przychodów, dodano także.
Jak wynika z raportu firmy badawczej Omdia, Samsung nieprzerwanie od 15 lat jest liderem na światowym rynku telewizorów.
„Z opublikowanej 23 lutego br. analizy Omdia, wynika, że udział Samsung Electronics w globalnym rynku pod względem przychodów wyniósł 31,8% IV kw. 2020 r. W ujęciu całorocznym firma pod względem przychodów zachowała największy, bo wynoszący 31,9% udział w rynku” – czytamy w komunikacie.
Od 2005 roku telewizory Samsung są najczęściej kupowane przez Polaków, co oznacza, że od 15 lat firma jest liderem także w Polsce. Ostatnie 12 miesięcy Samsung zamknął nad Wisłą z 32,5-proc. udziałem w rynku w ujęciu wartościowym i 26,8-proc. w ujęciu ilościowym, podano także.
Przeprowadzonym przez Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA) badaniom wynika, że telewizory Samsung zajęły pierwsze miejsce w badaniu marek telewizorów w roku 2020, oraz zwyciężyły w kategoriach, takich jak: łatwość obsługi, synchronizacja z innymi urządzeniami, czysty i wyraźny obraz oraz korzystny stosunek jakości do ceny. W tym niezależnym badaniu, które odbyło się w 2020 roku, 6570 konsumentów wypowiedziało się na temat ośmiu marek telewizorów. Misją PIBJA jest wspieranie konsumentów przy podejmowaniu decyzji zakupowych, poprzez dostarczanie rzetelnych informacji na temat konkretnych firm czy branż.
Samsung Electronics Co., Ltd. jest jednym ze światowych liderów w dziedzinie technologii.
Źródło: ISBnews