Cherrypick Games podpisał umowę ze spółką Skillz Inc. na rozwój mobilnego e-sportu dla wiodącej platformy gier mobilnych – Skillz, poinformowała spółka. Docelowo firmy planują wydać razem od dwóch do pięciu gier.
„Skillz to wiodąca platforma gier mobilnych, która pomaga deweloperom budować franczyzy o wartości wielu milionów dolarów. Firma każdego dnia organizuje miliardy turniejów e-sportowych dla 30 mln mobilnych graczy na całym świecie i każdego miesiąca rozdaje im nagrody w wysokości milionów dolarów. Współpraca z tak doświadczonym partnerem w obszarze e-sportu jest gwarancją tworzenia bardzo dobrych jakościowo projektów, co z pewnością przełoży się na zainteresowanie wśród ich odbiorców” – powiedział prezes Marcin Kwaśnica, cytowany w komunikacie.
Skillz jest wspierana przez wiodących inwestorów venture capital, firmy medialne oraz profesjonalne ligi sportowe i franczyzy. Jest postrzegana jako jedna z wiodących innowacyjnych firm w rankingach Fast Company, Disruptor 50 CNBC, Next Billion-Dollar Startups magazynu Forbes oraz najszybciej rozwijająca się firma w Ameryce w rankingu Inc. 5000, podano także.
Skillz będzie współtworzył z Cherrypick Games kilka projektów. W pierwszej kolejności będą to „Solitaire: Wildlife Adventures” oraz „Touchdown Hero”.
„Globalne wydanie 'Solitaire: Wildlife Adventures’ w różnych odsłonach jest jednym z naszych najważniejszych celów na rok 2020. Przygotowujemy wersję mobilną iOS, Android, Amazon oraz wersję na komputery z systemem macOS. Wersja e-sportowa będzie wersją specjalną. Nie ukrywam, że wiążemy z tym tytułem duże nadzieje. Mobilne gry e-sportowe na przestrzeni ostatnich lat stały się bardziej ugruntowane i w sposób widoczny zyskują na popularności. Widzimy w tym segmencie ogromny potencjał, dlatego sami zdecydowaliśmy na rozwój takich gier. Jeszcze dwa lata temu e-sport kojarzył się głównie z grami, jak LOL, czy PUBG. Obecnie profesjonalne kluby sportowe inwestują w e-sport i własne zespoły. Myślę, że to dziś jeden z ciekawszych segmentów, który będzie prężnie się rozwijał” – dodał Kwaśnica.
„Solitaire: Wildlife Adventures” to nowa odsłona popularnego na całym świecie pasjansa. Premiera gry planowana jest na przełomie drugiego i trzeciego kwartału br. Pierwsze wyniki testów są obiecujące. Obecnie studio pracuje nad wzbogaceniem kontentu i dodatkowych funkcji autorskiej wersji gry, podano także.
„Duże oczekiwania spółka wiąże także z e-sportową wersją 'Touchdown Hero’. To zręcznościowa gra w stylu endless runner, w której gracze przesuwając palec po ekranie, kontrolują bieg zawodnika futbolu amerykańskiego. Ich celem jest zręczne manewrowanie pomiędzy szarżującymi przeciwnikami i pokonanie jak największego dystansu. Tytuł od czasu premiery w 2015 roku, zdobył liczne nagrody i wyróżnienia w sklepach w ponad 100 krajach na świecie. W niecałe trzy tygodnie pobrano go 1 milion razy. Do dziś gra budzi duże zainteresowanie wśród graczy” – czytamy także.
„Liczymy, że obecność na wiodącej platformie gier mobilnych, która łączy ze sobą graczy z całego świata oraz wejście w zyskujący na popularności segment branży rozrywkowej będą znaczącymi czynnikami, które pomogą nam wrócić na falę wzrostową. Długofalowym celem podpisanej umowy ze Skillz jest zawarcie strategicznego partnerstwa” – dodał prezes.
Strony ustaliły typowe zasady podziału przychodów (revenue share). Pod warunkiem osiągnięcia przez gry spółki szeregu wskaźników opisanych w umowie, Skillz zobowiązał się do przeznaczenia na marketing i reklamę kwot do 5 000 000 USD na każdą z gier. Umowa została zawarta na jeden rok, z możliwością automatycznego przedłużenia o kolejne okresy obejmujące jeden rok, podano też w komunikacie.
Cherrypick Games to producent gier mobilnych oraz na platformy PC i konsole. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od listopada 2017 r.
Źródło: ISBnews