Draw Distance szuka wydawcy dla swojego największego projektu „Atlas” i liczy, że sfinansuje on to przedsięwzięcie w całości, poinformował prezes Michał Mielcarek. Draw Distance opracowuje aktualnie wersję demo dla tego projektu. Z kolei wspólny projekt z Bloober Team (wcześniej „Projekt M”) otrzymał nazwę kodową „Onyx”.
Draw Distance podał wcześniej w maju, że szacuje, iż budżet projektu „Atlas” – największego dotychczas przedsięwzięcia studia – wyniesie ok. 3 mln euro.
„Wychodzimy wprost do wydawców, mówiąc, że chcemy dużo pieniędzy, tak w okolicy 3 mln euro. To nie znaczy jednak, że sama produkcja gry tyle pochłania. To wynika z tego, że chcemy mieć duży zespół, ponieść koszty dodatkowych animacji intro i outro, czy nagrać sceny motion capture. Chcemy ogólnie podbić jakoś gry, aby było to widoczne w każdym miejscu” – powiedział Mielcarek w trakcie czatu inwestorskiego w serwisie StockWatch.
Według wcześniejszych zapowiedzi, „Atlas” ma wykorzystywać dotychczasowe doświadczenia produkcyjne spółki, technologię wypracowaną w produkcji 'Serial Cleaners’, jak również narzędzie narracyjne Flow (stworzone w ramach programu GameINN).
Trwają także prace nad wspólnym projektem Draw Distance oraz Bloober Team. Obecnie głównym źródłem finansowania gry jest spółka Bloober Team.
„Projekt 'Onyx’, znany wcześniej jako 'Projekt M’ to wspólna produkcja z Bloober Team, w pełni przez nich finansowana, jako że jest to gra ich pomysłu” – powiedział CEO Draw Distance.
„Onyx” ma być horrorem z elementami akcji. Premiera została zaplanowana na 2024 rok, ale nie podano dokładnie, kiedy ma zadebiutować na rynku.
Z kolei w przypadku projektu Cardinal spółka chce samodzielnie wydać grę, ale Draw Distance bierze jednak pod uwagę zewnętrznego wydawcę.
„Jako że sami wydawaliśmy swoje poprzednie gry, dogadaliśmy się z Paradoksem, że będziemy wydawać 'Cardinal’. […] Nie ukrywam, że jesteśmy w takim miejscu, że kluczowe jest dla nas zabezpieczenie finansowania dla naszych projektów, w związku z tym bierzemy pod uwagę, że może pojawić się wydawca dla tego projektu” – przyznał Mielcarek.
Draw Distance (poprzednio iFun4all) to niezależny producent gier wideo z Krakowa, specjalizujący się w produkcji multiplatformowych tytułów z gatunku action-adventure. Spółka powstała w 2009 roku i jest notowana na NewConnect. Największym akcjonariuszem jest grupa kapitałowa Bloober Team.
Źródło: ISBnews