Gamedust planuje wydać w następnym roku cztery tytuły, w tym jeden własny, poinformował prezes Paweł Flieger. W kolejnych latach chce zwiększyć liczbę rocznych produkcji do pięciu projektów.
„Zdecydowaliśmy się na rozwój w sektorze VR i to się nie zmieni. W następnym roku chcemy wydać 4 tytuły, w tym jeden nasz, a 3 w ramach naszego wydawnictwa. Długoterminowo planujemy zwiększyć nasz potencjał, aby wydawać do 5 tytułów rocznie” – powiedział Flieger podczas konferencji prasowej.
Do 2022 roku spółka zrealizowała łącznie 5 projektów, w tym 4 własne i jeden projekt wydawniczy z dostępnością na ponad 15 platformach. Łączna sprzedaż osiągnęła ponad 200 tys. sprzedanych kopii gier.
„W tym roku mamy za sobą kolejne premiery. 'Sunrise GP’ oraz 'Best Forklift Operator’ wyszły na platformie Nintendo Switch, z kolei 'Yupitergrad 2′ jest już dostępny na Pico, a w kolejnych miesiącach wejdzie na kolejne platformy. Dostaliśmy 100 tys. euro upfront za exclusive na Pico, nie mamy jeszcze dostępnych danych sprzedażowych. Dziś z kolei odbędzie się premiera 'Rooms of Realities’ od naszej spółki Bluekey. Dla nowego własnego tytułu zakładamy premierę na przełomie 2024/2025. Mamy półtora roku, aby dostarczyć równie fascynujący produkt, jak poprzednie. Celujemy w budżety 1,5-1,8 mln zł, co wystarczy, żeby zrobić projekt wysokiej jakości według aktualnych wymagań na VR” – dodał prezes.
Dział wydawniczy Gamedust ma ofertę, w ramach której przynajmniej 3 umowy wydawnicze mają pojawić się w następnym roku, w tym ewentualnie tytuły nie-VR. Chce domknąć 3 umowy wydawnicze do końca 2023 roku, wskazał szef działu wydawniczego Michał Mycka.
„Planujemy w tych ramach wydanie jednego tytułu studia niezależnego. Przeprowadziliśmy ewaluację projektów, planujemy wprowadzić na rynek taki projekt w 2024” – powiedział prezes.
Head of publishing dodał, że plan wydawniczy w tym roku obejmuje gry: „Sunrise GP” oraz „Best Forklift Operator” na Nintendo Switch, „Yupitergrad 2” (projekt własny na VR już dostępny na Pico, a następnie na Steam, Meta Quest, HTC Vive) i „Rooms of Realities” (na Steam VR i Meta Quest).
„Kolejne działania w 2023 to rozbudowa portfolio. Skupiamy się na projektach arcade i symulatorach w ramach budowania naszej tożsamości. Rozpoczęliśmy preprodukcję nowego tytułu, na co pozyskaliśmy dofinansowanie ponad 100 tys. euro. Pracujemy nad kolejnymi projektami wydawniczymi. Z 13 projektów w pipeline, 3 przeszły do kolejnego etapu ewaluacji, w tym Gas Station Simulator” – wymienił Mycka.
Gamedust to producent gier w segmencie VR, który zadebiutował na NewConnect poprzez odwrotne przejęcie notowanego Inwestycje.pl.
Źródło: ISBnews