Gamedust podpisał umowę licencyjną i dystrybucyjną z jednym z wiodących producentów gogli wirtualnej rzeczywistości i otrzyma od tego partnera „istotną kwotę” za jeden miesiąc wyłączności na dystrybucję drugiej odsłony gry „Yupitergrad”, poinformował prezes Gamedust Paweł Flieger.
„Za nami dopiero pierwsze miesiące prac nad nowym tytułem, a już możemy pochwalić się podpisaniem umowy licencyjnej i dystrybucyjnej z jednym z wiodących producentów gogli wirtualnej rzeczywistości. Firma ta zapłaci nam istotną kwotę za jeden miesiąc wyłączności na dystrybucję drugiej odsłony gry 'Yupitergrad’, po czym gra trafi także na inne platformy VR. Cieszymy się, że globalny gigant – którego nazwy jeszcze nie możemy ujawnić – w tak jasny sposób docenia jakość i unikalność produktów tworzonych przez Gamedust” – powiedział Flieger, cytowany w komunikacie.
Prace preprodukcyjne nad grą „Yupitergrad 2: The Lost Station” rozpoczęły się w drugiej połowie 2021 roku, a premiera gry ma nastąpić w 2023 roku. Obecnie jest już dostępna karta Steam oraz pierwszy zwiastun, przypomniała spółka.
„W minionym kwartale, w minionym półroczu intensywnie pracowaliśmy nad planem wydawniczym i byliśmy aktywni we wszystkich trzech strategicznych obszarach działalności, także w działalności wydawniczej oraz w autorskim segmencie Connected Realities. Wraz z produkcjami własnymi obszary te kreują wartość biznesową, która będzie miała kluczowe znaczenie dla wyników spółki w kolejnych miesiącach i latach” – wskazał prezes.
W ramach działalności wydawniczej Gamedust pracował nad grą „Best Forklift Operator” studia Setapp (PC, pełne wsparcie VR). Premiera tego symulatora wózka widłowego w formule early access miała miejsce w kwietniu br., a premiera pełnej wersji gry nastąpiła 11 sierpnia br. Gamedust jest również wydawcą gry „Sunrise GP” studia Garage 5, czyli wyścigów samochodowych w klimacie Arcade. Jej premiera ma nastąpić jeszcze w tym roku, w pierwszej kolejności na konsolę Nintendo Switch.
W II kw. 2022 r. Gamedust miał 4,34 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 0,18 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 0,42 mln zł wobec 0,29 mln zł. W całym I półroczu br. strata netto wyniosła 4,64 mln zł wobec 0,76 mln zł straty rok wcześniej.
„Wyniki finansowe za II kwartał 2022 roku były zgodne z naszymi oczekiwaniami, natomiast ze względu na czysto księgowe zdarzenie jednorazowe liczby nie są porównywalne z innymi okresami. Raportowany zysk jest bowiem obniżony o ponad 4 mln zł amortyzacji wartości firmy po połączeniu spółek w związku z procesem wchodzenia na giełdę. Podtrzymujemy zamiar uzyskania pozytywnej rentowności już w przyszłym roku” – skomentował Flieger.
Gamedust to producent gier w segmencie VR, który zadebiutował na NewConnect poprzez odwrotne przejęcie notowanego Inwestycje.pl.
Źródło: ISBnews