Incuvo zdecydował, że premiera gry „Green Hell VR” w wersji na PC VR odbędzie się w I kw. 2022 r. podała spółka. Pierwotnie gra miała zostać wydana w III kw. 2021 r.
„Produkcja VR-owej wersji sprzedażowego hitu Creepy Jar – 'Green Hell’ – przebiega zgodnie z planem. Postanowiliśmy jeszcze bardziej skoncentrować się na przetestowaniu oraz dopracowaniu samej mechaniki, aby immersja i środowisko gry były wyjątkowe. W pierwszym kwartale przyszłego roku 'Green Hell VR’ trafi na gogle Oculus Quest i Steam VR” – powiedział prezes Andrzej Wychowaniec, cytowany w komunikacie.
Spółka wyjaśniła, że decyzja o przesunięciu daty premiery gry ma na celu ujednolicenie dat premier, tj. wydanie gry w wersji na PC VR oraz w wersji na Oculus Quest w tym samym czasie, co pozwoli na przeprowadzenie szerszych i intensywniejszych działań marketingowych.
Incuvo obecnie pracuje nad trybem kooperacji w „Green Hell VR”.
„Podczas prac nad 'Green Hell VR’ bardzo wyraźnie dostrzegliśmy potencjał trybu multiplayer. Tryb współpracy w grach VR to aktualnie bardzo szybko rosnący trend. Wsłuchaliśmy się więc w głosy graczy i spełniamy ich oczekiwania. Funkcja ta będzie najprawdopodobniej dostępna jako aktualizacja, po wydaniu pierwszej wersji” – dodał Wychowaniec.
Głównym filarem działalności Incuvo jest przenoszenie gier studiów zewnętrznych na urządzenia VR na własny koszt w zamian za istotny udział w zysku ze sprzedaży. W tym właśnie modelu jako producent i wydawca spółka realizuje Green Hell VR.
„Green Hell” to gra z gatunku survival, w której zadaniem gracza jest przetrwanie w amazońskiej dżungli. Podczas rozgrywki, zmierzy się z fizycznym wyczerpaniem, którego objawem będą, m.in. halucynacje. W przemierzaniu lasów Amazonii pomoże mu kompas oraz GPS. „Green Hell VR” to największy projekt Incuvo. Koszt produkcji gry wyniesie ponad 2 mln zł. PC-towa wersja projektu, autorstwa CreepyJar, od dnia premiery (early access III kw. 2018 r.), do maja br. sprzedała się na platformie Steam w nakładzie ponad 2 mln sztuk, podsumowano w materiale.
Incuvo istnieje od 2012 roku. Początkowo spółka koncentrowała się na produkcji gier na urządzenia mobilne. Aktualny model biznesowy studia zakłada portowanie i produkcje gier na urządzenia dedykowane wirtualnej rzeczywistości. Większościowym akcjonariuszem spółki jest estoński fundusz Blite Fund. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect w styczniu 2021 r.
Źródło: ISBnews