Spectral Games, tworzące „Medieval Dynasty” na VR, zawarło umowę z amerykańskim podmiotem – właścicielem platformy VR, podał Render Cube. Umowa zapewnia dopuszczenie gry do platformy VR partnera, a także szerokie wsparcie marketingowe. Premiera „Medieval Dynasty VR” planowana jest na pierwsze półrocze 2024 r. Render Cube liczy, że może przełożyć się to na znaczne przychody spółki.
Wersja VR gry to kolejny krok w szerokim rozwoju flagowego IP Render Cube. W 2023 roku spółka doda tryb kooperacyjny, przypomniano.
„Cieszymy się, że Spectral Games, spółka, która rozwija wersję VR naszej gry, odnosi takie sukcesy. Podpisanie tak ważnej umowy to kolejny krok na drodze do udanej premiery. Liczymy, że już niedługo nasi gracze będą mogli zobaczyć fragmenty rozgrywki VR. Premiera tytułu planowana jest na pierwsze półrocze 2024 roku. To będzie naprawdę duże wydarzenie. Rozwój produkcji na VR to jeden z elementów długofalowego rozwoju IP 'Medieval Dynasty’. Dla nas to jeden z kluczowych elementów, który pozwala zachęcać nowe grupy graczy do sięgnięcia po tytuł. W 2023 roku oddamy dla fanów gry tryb kooperacji, a w 2024 roku pojawi się wersja VR tytułu, przed nami dobre miesiące” – powiedział prezes Render Cube Damian Szymański, cytowany w komunikacie.
Spectral Games to studio specjalizujące się w tworzeniu gier VR, najważniejszym projektem studia jest „Medieval Dynasty” na VR. Jest to kompletnie nowa przygoda, w której fundamentem będą mechanika i esencja Medieval Dynasty stworzonego przez Render Cube, wskazano także.
Wersja na PC i konsole sprzedała się w nakładzie ponad 1,2 mln sztuk brutto. Render Cube podpisał także umowę sprzedaży 230 tys. akcji Spectral Games na rzecz czterech kluczowych pracowników tej spółki. Sprzedaż wynika z przyjętego modelu działań motywacyjnych. W efekcie Render Cube posiada 19,93% udziału w kapitale zakładowym i w głosach na walnym zgromadzeniu Spectral Games.
Render Cube to łódzkie studio deweloperskie założone w 2012 r. W początkowym okresie działalności skupiało się na prowadzeniu prac outsourcingowych, zlecanych głównie przez innych producentów gier, co zaowocowało współpracami z m.in. CD Projekt, Techland czy Platige Image. W ostatnich latach spółka skupia się na produkcji własnych tytułów, wydawanych na platformach PC. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect w maju 2022 r. Jej akcjonariusze zdecydowali 21 lutego br. o ubieganiu się o przejście na rynek główny GPW.
Źródło: ISBnews