Łódzkie studio Render Cube ogłosiło, że dnia 11 kwietnia 2022 r. zawarło umowę nabycia akcji stanowiących 22,55% kapitału zakładowego, co wraz z dotychczas utrzymywanymi akcjami stanowi 25,05% udziału w kapitale zakładowym oraz głosach na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy w Spectral Games S.A., czyniąc Render Cube największym akcjonariuszem spółki. Spectral Games jest niezależnym studiem deweloperskim, zatrudniającym dwunastu specjalistów i koncentrującym się na tworzeniu gier w technologii VR. Aktualnie pracuje nad należącą do Render Cube grą w uniwersum Medieval Dynasty w wersji na urządzenia VR. Inwestycja ma na celu zacieśnienie współpracy pomiędzy podmiotami.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że staliśmy się największym akcjonariuszem Spectral Games, co pozwoli nam poszerzyć kompetencje w segmencie VR, jak również przyczyni się do większej kontroli nad wersją VR-ową Medieval Dynasty. Wysoka jakość gier to nasz priorytet, a inwestycja w katowickie studio jeszcze bardziej ułatwi komunikację i współpracę. Już wcześniej obserwowaliśmy duży potencjał rynku gier VR, stąd decyzja, aby gra w świecie Medieval Dynasty powstała również w tej wersji.– komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube.
– Nawiązanie współpracy z Render Cube to dla nas bardzo duża szansa. Marka Medieval Dynasty jest niezwykle ceniona wśród graczy, ma duże i oddane grono fanów, co przełoży się również na zwiększoną rozpoznawalność Spectral Games. Dzisiejsza transakcja pokazuje także, że nasze dotychczasowe działania przy tworzeniu Medieval Dynasty VR zostały docenione. Jakość, którą posiada Render Cube jest także obecna w naszym studiu. Wierzymy, że współpraca z Render Cube nie tylko sprawi że wersja VR Medieval Dynasty odniesie sukces, ale także przerodzi się w kolejne ciekawe projekty – dodaje Paweł Sobik, prezes zarządu Spectral Games SA.
Gra Medieval Dynasty miała premierę 23 września 2021 roku. Wcześniej, przez ponad rok znajdowała się w fazie early access. Tytuł utrzymuje powyżej 90% pozytywnych ocen na platformie Steam i cieszy się dużym zainteresowaniem graczy. Od debiutu w trybie early access w każdą niedzielę w Medieval Dynasty grało średnio ponad 2 tysiące użytkowników Steam, a w dniach 3-7 marca bieżącego roku gra trafiła do top10 sprzedaży na platformie Steam po wprowadzeniu rozszerzenia o dekoracje i młyny oraz promocji -25%.
– Medieval Dynasty, będąc klasycznym longsellerem jest naszym kluczowym projektem. Obecnie większość naszych prac skupia się na rozwoju gry, stąd w zeszłym miesiącu poszerzyliśmy grę o dostępne młyny oraz dekoracje wioski. Cały czas zastanawiamy się jak możemy uatrakcyjnić rozgrywkę naszym graczom. Wersja VR była naturalnym krokiem. – dodaje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube.
Źródło: Spółka