Sprzedaż gry „Medieval Dynasty”, która miała swój debiut w trybie early access 17 września 2020 r., wyniosła na Steam, Epic, GOG łącznie 865 tys. sztuk, podał Render Cube. Wishlista na Steam wyniosła 1,1 mln osób.
„Główne rynki sprzedaży gry według Steam (ilościowo): Europa Zachodnia 43%, Ameryka Północna 26%, Azja 11% inne 20%. Główne kraje sprzedaży gry według Steam (ilościowo): Stany Zjednoczone 23%, Niemcy 22%, Chiny 7%, Francja 5%, Wielka Brytania 5%, Rosja 5%” – czytamy w komunikacie.
Ocena graczy na Steam: 90% „very positive”, oparta na 22 904 recenzjach, podkreśliła spółka.
„Istotne jest dla nas, że w przeciągu ostatnich 15 miesięcy maksymalna przecena 'Medieval Dynasty’ sięgnęła raptem 20%, co jest wynikiem cały czas zadowalającej nas konwersji na sprzedaż obecnej wysokości maksymalnego rabatu. Daje nam to duże pole do monetyzacji tytułu w kolejnych kwartałach, a nawet latach, bo w takim horyzoncie zamierzamy rozwijać naszą grę. Postrzegamy ją jako long-seller i szykujemy dla graczy jeszcze wiele dodatkowej zawartości” – skomentował prezes Damian Szymański, cytowany w komunikacie.
Spółka podkreśla, że w przeciągu ostatnich 3 miesięcy, wishlista wzrosła o 325 tys. zapisów netto.
„Najbliższe miesiące to dla nas koncentracja nad przygotowaniem konsolowych wersji tytułu 'Medieval Dynasty’, które tworzymy u nas wewnętrznie, a także weryfikacja potencjalnej możliwości implementacji trybu co-op. Zdajemy sobie sprawę, jak ważny stanowi to element dla naszej społeczności graczy i potencjalny katalizator dla dalszej sprzedaży tytułu, dlatego pod koniec I kwartału 2022 r. szacujemy, że będziemy w stanie określić czy tryb co-op zostanie zaimplementowany do gry. Priorytetem studia jest rozwój 'Medieval Dynasty’ i udostępnienie gry na nowych platformach, w naszej opinii tytuł ten znajduje się dopiero na początkowym etapie swojej monetyzacji” – dodał Szymański.
Spółka zadebiutuje na rynku NewConnect w środę, 22 grudnia.
Render Cube to łódzkie studio deweloperskie założone w 2012 r. W początkowym okresie działalności skupiało się na prowadzeniu prac outsourcingowych, zlecanych głównie przez innych producentów gier, co zaowocowało współpracami z m.in. CD Projekt, Techland czy Platige Image. W ostatnich latach spółka skupia się na produkcji własnych tytułów, wydawanych na platformach PC.
Źródło: ISBnews